Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A MÁV Zrt.-t két eljárásban 5 millió forintra bírságolta a Közbeszerzési Döntőbizottság, mivel nem jogszerűen alkalmazta takarítási tenderén a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást.
A vasúttársaság még 2005-ben indította azt a kísérlet-sorozatát, hogy az ország egész területén egy időpontban új tisztítási technológiát vezessen be a személyszállító járművein. A múlt év májusában indított tárgyalásos eljárás első és harmadik része (Budapest Nyugati és Keleti pályaudvar, továbbá Szolnok és környéke, valamint Pécs-Nagykanizsa-Szombathely és térségeik) eredménytelen lett, mivel magasabb árat ajánlottak a tenderen induló vállalkozók, mint amennyi pénze a vasútnak volt. Az ajánlattevők mindkét esetben megtámadták az eredményt, és csatlakozott hozzájuk a Közbeszerzési Döntőbizottság elnöke is.
A forgatókönyv a szokásos volt: hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást csak előre nem látható rendkívüli sürgősség miatt lehet tartani, és ez nem eredhet az ajánlatkérő mulasztásából. Az ilyen közbeszerzési felhívásokat meg kell küldeni a Közbeszerzési Döntőbizottság elnökének, aki eldönti, hogy jogszerű-e az eljárás.
Most egyik esetben sem volt jogszerű. Ezért az első eljárásban - amely Budapest Nyugati és Keleti pályaudvar, továbbá Szolnok és környékére szólt - 3 millió forint bírságot szabott ki. A másik földrajzi terület - Pécs-Nagykanizsa-Szombathely és térségeik - esetén viszont megelégedett 2 millió forint bírsággal.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.