szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az egyik brit piackutató társaság tanulmánya szerint az üdítőitalok fogyasztásának növekedése szinte megállíthatatlannak tűnik, akárcsak a különféle vizeké. Az elkövetkező hat évben 18 százalékkal nőhet a kereskedelemben kapható különféle innivalók gyártása és eladása.

Amint az a november 14 és 16 között esedékes Brau Beviale nevű, italiparral foglalkozó nürnbergi vásár előzetes sajtótájékoztatóján elhangzott, Észak-Amerikában a legmagasabb a kereskedelemben kapható italok fogyasztása: fejenként és évente 600 liter, nem számítva a házi készítésű italokat és a csapvizet. Ez leginkább az üdítőitalok nagymérvű fogyasztásának tudható be.

Amerikában ez a piac szinte telített, ezért szerény mértékű növekedés várható a jövőben az üditőital-fogyasztás terén. Mindez nem fogja jelentősen befolyásolni az ottani gyártók hasznát, ugyanis ezeknek a világcégeknek a legtöbbje ásványvízféléket is kibocsát, márpedig ez utóbbi népszerűsége egyre nő.

A világ másik slágeritala a sör. A tíz vezető sörivó nemzet rangsorában a csehek a világelsők, évi és fejenkénti 159 literes sörfogyasztással, őket az írek, a németek, az osztrákok, a britek, az észtek, a belgák, a litvánok, a finnek és a dánok követik, ebben a sorrendben. Ám ha sörről van szó, a jövő országa Kína. Kínában az elmúlt években óriási mértékben nőtt a sörgyártás, csak tavaly 9,8 százalékkal emelkedtek a kínai söreladások és a piac korántsem telített.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Plázs

Szoktassuk le a gyereket a cukrozott üdítőkről

Az általános iskoláskorú gyerekek több mint negyven százaléka naponta többször is fogyaszt szénsavas, cukrozott üdítőt, még akkor is, ha ingyen ásványvízhez juthat - derült ki az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet felméréséből.

hvg.hu Itthon

Szőke kóla, barna kóla: hidegháború az üdítőfronton

Az amerikai kólaital a szocializmusban évtizedekig az imperializmus rettegett, ám vágyott szimbólumának számított, ami ellen a baráti országok saját kóláikkal vették fel a harcot. Cikkünkben megkíséreljük feleleveníteni, idehaza mi mindennel itatták a kólára szomjúhozó lakosságot a háború után megjelent legendás csatos Bambi és a késői szocializmus Traubisodájának időszaka között. Hidegháború az üdítőfronton.

MTI Plázs

Egy liter üdítővel 32 kockacukrot szopogatunk el

A boltokban kapható üdítőitalok némelyikében literenként 32 kockacukornak megfelelő mennyiségű cukor van, de még a főleg édesítőszerrel készülő light változatokban is lehet akár 14 kockacukornyi.

MTI Plázs

Nem tilos, sőt ajánlott sportolóknak a sörözés

Nemhogy ellenjavallott, hanem egyenesen ajánlott a sör a sportolók számára, mert - mértékletesen fogyasztva - segíti a szervezetet a folyadékvesztés pótlásában, a pályalátást nem rontja, és nem növeli a hibaszázalékot sem - legalábbis ezt állapították meg egybehangzóan szakemberek.

MTI Gazdaság

Kartellezés miatt óriásbírság négy söripari cégnek

Az Európai Bizottság tetemes bírságot szabott ki több európai söripari cégre, mert Hollandiában összehangolt akcióval emelték az árakat, és felosztották maguk között a piacot. Neelie Kroes versenypolitikai EU-biztos figyelmeztetett: a jövőben a bizottság még szigorúbb lesz, a kartellezők nagyobb bírságokra számíthatnak.

MTI Gazdaság

A bioüzemanyag miatt drágul a sör Németországban

A németeknek hamarosan többet kell fizetniük kedvenc italukért, mert megduplázódott a sörgyártáshoz nélkülözhetetlen komló ára, ugyanis egyre több termelő tér át erről a növényről a bioüzemanyagok előállításához szükséges, államilag is támogatott és jövedelmezőbb kultúrákra.