szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kiskereskedelemben a versenyelőny eléréséhez kulcsfontosságú figyelembe venni a vásárlói igényeket – állítja az Economist Intelligence Unit „Intelligens kereskedelem: hogyan tegyük a vásárlást kellemes élménnyé” (Intelligent Merchandising: Creating a Unique Shopping Experience) című új háromrészes tanulmányának első kötete. A tanulmányt világszerte 180, a kiskereskedelemben vezető pozíciót betöltő szakember internetes megkeresésével készítették az SAP megbízásából.

Észt áruházlánc hűségkártyája.
Megfigyelési tevékenység
© stockmann.ee
Legjobb ügyfeleik alaposabb megismerésére és megértésére a cégek leggyakrabban a hűségkártyák adatainak elemzését választják (41 százalék). Népszerű módszer továbbá a kutatás (26 százalék), illetve az ösztönző programok (15 százalék). A válaszadóknak csupán 9 százaléka igyekszik teljesítményét oly módon javítani, hogy levonja a konklúziót a panaszokból és a visszavitt termékekből.

„Az ügyfélhűség azon múlik, hogy a kereskedők mennyire képesek megérteni vásárlóik érdekeit, értékeit és szükségleteit” – mondta el Nigel Holloway, az Economist Intelligence Unit amerikai részlegének kutatási igazgatója. „Tehát a kiskereskedők felelőssége, hogy minden lehetséges eszközt felhasználjanak arra, hogy új és lelkesítő módon kommunikáljanak vásárlóikkal” – tette hozzá.

A kutatás további fontos megállapításai a következők:

A kiskereskedők leginkább a hagyományos módszereket alkalmazzák ügyfeleik hűségének megerősítésére. A megkérdezett vezetők több mint fele alkalmaz új termékeket (63 százalék), helyi üzleti aktivitást (56 százalék) és nyújt az ügyfelek számára különleges kedvezményeket (52 százalék) azért, hogy növelje hűségüket.

Az ügyfelek elégedettsége és megtartása a promóciós tevékenységek legfontosabb mérőszáma.   A promóciók sikerét a megkérdezettek 55 százalék a méri le az ügyfelek elégedettségén, míg 52 százalék az ügyfelek megtartásának arányát elemzi. 40 százalék uk használja a kiskereskedelmi eladótér egy négyzetméterére eső eladások számának elemzését

A vezetők nagymértékben támaszkodnak az értékesítési személyzetre a „vásárlói élmény” megfigyelésében. A kiskereskedelmi ipar legkevésbé megfizetett tagjai azok, akik a legmegbízhatóbban figyelemmel tudják kísérni az ügyfelek igényeit. Az áruházon belüli forgalom (31 százalék) és a vásárlói vélemények (31 százalék) az ügyfelek elégedettségének fontos mérőszámai.

„Elengedhetetlen, hogy megértsük mit akarnak a vásárlók, és pontosan azt nyújtsuk nekik a megfelelő időben, a megfelelő helyen és a megfelelő csatornán keresztül” – mondta el David Thomas, az SAP Retail vezető alelnöke. „A tanulmány megmutatja, hogy a kiskereskedőknek hosszú utat kell még megtenniük a végső cél eléréséig, de egyre inkább felismerik, hogy a tradicionális eljárásoknál többre van szükségük ahhoz, hogy valóban megérthessék ügyfeleiket” – tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Magyarország 30-ik az EIU és az IBM e-felkészültségi rangsorában

Talán első ízben azóta, hogy kipukkadt a technológiai buborék, a világgazdaság megint kezdi jól érezni magát digitális bőrében. Az információs és hírközlési technológiákra (ICT) költött pénzek megint növekedni kezdenek, a fejlett piacokon pedig ez a folyamat már némi lendületet is vett.

hvg.hu Tech

EIU felmérés: az informatika a növekedés kulcsa

Az Economist Intelligence Unit 1400 közepes méretű vállalat vezetőjének megkérdezésével végzett kutatásából kiderült, hogy a közepes cégek számára kulcskérdés az informatika helyes alkalmazása, ha növekedni akarnak.

hvg.hu Gazdaság

EIU: "kényszerzubbony" lehet a magyar euró

Elszállt az esélye annak, hogy Magyarország 2010-ben bevezesse az eurót - mondta a hvg.hu-nak adott interjújában Aidan Manktelow, a londoni Economist Intelligence Unit (EIU) elemzője. Szerinte csak 2012-13-ban jöhet a magyar euró, de a késés nem árthat sokat sem a forintnak, sem a befektetői érdeklődésnek.

Gazdaság

EIU: nagyobb a befektetési kockázata a forintnak

Az Economist Intelligence Unit (EIU) magasabb kockázati kategóriába (B-ből C-be) sorolta a magyar fizetőeszközt, és annak további ingadozását jósolja. Az elemző csoport változatlanul szkeptikus az euró 2008 évi magyarországi bevezetését illetően, de azt sem tartja kizártnak, hogy 2004 végére a forint "túlerősödik".

MTI Gazdaság

EIU: a magyar gazdaságról eddig leperegtek az aggodalmak

A várt amerikai lassulás ellenére továbbra is robusztus marad a világgazdasági növekedés, és annak is erősödik a kockázata, hogy a Federal Reserve az idén nem fog kamatot csökkenteni – áll az Economist Intelligence Unit (EIU) Londonban kiadott januári globális előrejelzésében, amelyben a cég felfelé módosította az idei amerikai növekedési ütemre adott előrejelzését.