szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Összesen 80 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Auchan, a Cora és a Metro kiskereskedelmi áruházláncra - közölte a GVH hétfőn. A GVH szerint az áruházak akciós újságjaikkal megtévesztették a fogyasztókat, amikor az bennük hirdetett termékeket egyáltalán nem, vagy nem az újságban szereplő áron lehetett megvásárolni áruházaikban.

A GVH szerint a Metro Kereskedelmi Kft. 2006. decemberében megjelentetett reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán többféleképpen is megtévesztette a fogyasztókat. Egyrészt olyan termékeket hirdetett, amelyek egyes áruházaiban nem voltak kaphatóak az akció kezdetén, vagy amelyekből nem állt rendelkezésre kellő nagyságú készlet, másrészt akciós árú termékként hirdetett olyan árukat is, amelyeket a korábbival azonos, vagy annál magasabb áron kínált. Kifogásolta a GVH azt is, hogy a Metro egy terméknél régi árként egy korábbi, az akciót közvetlenül megelőző árnál magasabb árat tüntetett fel. Mindezek miatt a Metrót 35 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a GVH.

Ugyancsak megtévesztésre alkalmas módon tájékoztatta egyes árucikkekkel kapcsolatban fogyasztóit 2006 november-decemberben valamint 2007 januárjában az Auchan Magyarország Kft. A GVH vizsgálata feltárta, hogy a kiválasztott mintában vizsgált termékek 26,8 százalékát valamelyik áruházban nem lehetett megvásárolni, 12 százalék esetében pedig az induló készlet gyorsan elfogyott. A megtévesztő hirdetések miatt az Auchannak 30 millió forint bírságot kell fizetnie.

Hasonló esetek fordultak elő januárban és februárban a Cora áruházakban is. A működtető Magyar Hipermarket Kft. üzleteiben az akciós újságban meghirdetett termékeket vagy egyáltalán nem lehetett kapni, vagy irreálisan alacsony volt az induló készlet - állapította meg a vizsgálat. Előfordult az is, hogy az akciós termékeket nem a meghirdetett áron lehetett megvásárolni. A fogyasztók megtévesztése miatt a vállalkozásnak 15 millió forint bírságot kell fizetnie.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Lázadás az áruházláncok ellen

Egyes termékek minőségének drasztikus romlásához vezet, hogy áruházláncok a beszállítóik megsarcolásával próbálnak még több haszonhoz jutni – állítja egy nemrég, főleg károsult beszállítók által alapított egyesület. A visszaélésekről a versenyhivatal is tud, igaz, nem a szállítóktól: ők ugyanis inkább hallgatnak, nehogy a láncok bosszúból kilistázzák őket.

HavariaPress Itthon

45 milliós bírság a műszaki áruházláncnak

45 millió forintos bírságot rótt a Gazdasági Versenyhivatal négy, az Euronics áruházlánchoz tartozó vállalkozásra, mert reklámújságukban az akciós árakhoz kapcsolódó árkedvezményekrõl megtévesztõen tájékoztattak.