szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mol magyar olajtársaság befektetői kapcsolatokért felelős igazgatója, Benke Richárd szerint ha az osztrák OMV megszerezné a Mol-t, akkor utóbbi évente 200-250 millió eurót veszítene üzemi eredményéből.

Benke ezt egy pénteki bécsi háttérbeszélgetésen mondta. Az általa közölt adat alapján a Mol jelenlegi értéke a felvásárlás után mintegy 2 milliárd dollárral csökkenne.

A két vállalat egyesülésével olyan társaság jönne létre, amely Ausztriában a benzinforgalmazás 67 százalékát, Magyarországon viszont a 97 százalékát ellenőrizné – mondta el Bécsben Ferencz I. Szabolcs, a Mol szóvivője. A Mol azzal számol, hogy versenyjogi okokból az üzemanyag nagykereskedelem és a finomítás terén jelentős eszközöktől kellene megválni.

Az OMV ellenséges felvásárlási kísérletét illetően nincs új fejlemény, és operatív síkon semmilyen megbeszélés sem folyik a két cég között. Az OMV a közelmúltban 20,2 százalékra emelte részesedését a Mol-ban és jelezte, hogy részvényenként 32000 forintos áron kész nyilvános vételi ajánlatot tenni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Gond lehet a lex Mollal

Az Európai Bíróság úgy döntött, hogy Németországnak meg kell semmisítenie a lex Volkswagen néven ismert törvényét, amely elvi alapjaiban a magyar olajtársaságot védő lex Mol mintájául szolgált. Veszélyben az OMV-vel szemben használt 10 százalékos szavazati korlát?

MTI Gazdaság

Lendvai: a lex Mol és a magánérdekek

"Hiánycikk a bátorság" címmel közölte csütörtöki számában a Der Standard című liberális osztrák lap Paul Lendvai kommentárját Bokros Lajos volt pénzügyminiszternek az OMV-Mol ügyben elfoglalt álláspontjáról.

MTI Gazdaság

Mol: hamis OMV-párhuzam a VW és az Mol között

Mesterséges és hamis az OMV által vont párhuzam a VW és a Mol között a részvényesek szavazati erejének korlátozása ügyében – mondta Somlyai Dóra, a Mol magyarországi kommunikációs igazgatója.

hvg.hu Gazdaság

Ha egyesül az OMV és a Mol, elszállhat a benzinár

Az utóbbi hetekben különböző geopolitikai tényezők miatt újabb csúcsokra érkezett az olaj árfolyama – már ez is jelentősen megdobhatja a hazai üzemanyagárakat, de emellett más tényezők is szerepet játszanak. Ilyen például a finomítói margin, amely az OMV és a Mol esetleges egyesülése esetén minden bizonnyal bővülne, ez pedig könnyen az üzemanyagok 15 százalékos drágulásához vezetne. Ennek megint megnőtt az esélye a VW-törvény elbukásával.

MTI Gazdaság

Az OMV egyelőre visszavonult a Mol felvásárlásáért indított harcból

Ha az OMV és a Mol egyesülne, olyan monopolhelyzetbe kerülne az új cég Magyarországon, Szlovákiában és Ausztriában, amihez az európai versenyhivatal sohasem járulna hozzá – mondta Mosonyi György, a Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. Vezérigazgatója. Szerinte az OMV felvásárlási próbálkozása lekerült a napirendről. Bár az OMV szerint az új cégnek csak néhány benzinkutat kellene eladnia, a Mol számításai szerint azonban 400-500 állomást kellene bezárni.