szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Évről évre bővül a kínálat a hazai fesztiválpiacon, mert a fiatalok a külföldi utazás helyett inkább a hazai könnyűzenei és sportrendezvényeket keresik fel – írja a Világgazdaság.

A hazai fesztiválpiac két legnagyobb szereplője, a Sziget Kft. és a Deltafest Kft. szervezi az ország legnagyobb tömegeket megmozgató rendezvényeit – derül ki a cikkből.

A Deltafest fesztiváljain (Hegyalja, BalaTone) a jegyeladásból származik a teljes bevétel 50-70 százaléka, a fennmaradó részt 30-40 százalékban szponzorációból, 5-10 százalékban vendéglátásból fedezik. A kedvező jegyárak megtartása érdekében nem vásárolnak több százezer eurós világsztárokat, inkább több másodvonalbeli – főleg 100 ezer euró alatt fellépést vállaló – szereplőt válogatnak, ellentétben a Sziget Kft.-vel, amely a legdrágább előadóknak 50-100 millió forintot is kifizet, de még a nagyobb színpadokon játszó "legolcsóbb" zenekarért is 2-2,5 millió forintot szán.

A Sziget Fesztivál idei 2,65 milliárd forintos költségvetésének 75 százalékát jegybevételből fedezik. A fennmaradó rész vendéglátásból, valamint szponzori támogatásokból származik – írja a lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!