A hazai fesztiválpiac két legnagyobb szereplője, a Sziget Kft. és a Deltafest Kft. szervezi az ország legnagyobb tömegeket megmozgató rendezvényeit – derül ki a cikkből.
A Deltafest fesztiváljain (Hegyalja, BalaTone) a jegyeladásból származik a teljes bevétel 50-70 százaléka, a fennmaradó részt 30-40 százalékban szponzorációból, 5-10 százalékban vendéglátásból fedezik. A kedvező jegyárak megtartása érdekében nem vásárolnak több százezer eurós világsztárokat, inkább több másodvonalbeli – főleg 100 ezer euró alatt fellépést vállaló – szereplőt válogatnak, ellentétben a Sziget Kft.-vel, amely a legdrágább előadóknak 50-100 millió forintot is kifizet, de még a nagyobb színpadokon játszó "legolcsóbb" zenekarért is 2-2,5 millió forintot szán.
A Sziget Fesztivál idei 2,65 milliárd forintos költségvetésének 75 százalékát jegybevételből fedezik. A fennmaradó rész vendéglátásból, valamint szponzori támogatásokból származik – írja a lap.