Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0794c66b-38ec-4172-8e1b-81d612103dcd","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Miután Nagy Márton és minisztériuma helyretette a sajtót, hogyan kell, úgymond, “megfelelő és körültekintő” módon értelmezni a KSH adatait, a Duma Aktuál sem akart lemaradni. Litkai Gergely helyre kis sorvezetőt rittyentett, hogy mindenki világosan lássa, mik a helyesen értelmezendő új mutatók és új szándékok. Azt is megláthatjuk, mi jut eszébe a ChatGPT-nek a magyar gazdaságról, ami – ez is kiderül – egy dologban nagyon hasonlít Kovács András Péterre.","shortLead":"Miután Nagy Márton és minisztériuma helyretette a sajtót, hogyan kell, úgymond, “megfelelő és körültekintő”...","id":"20250104_duma-aktual-gazdasagi-adatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0794c66b-38ec-4172-8e1b-81d612103dcd.jpg","index":0,"item":"d905c816-5454-4a6e-b960-395dfc8ca26b","keywords":null,"link":"/360/20250104_duma-aktual-gazdasagi-adatok","timestamp":"2025. január. 04. 19:30","title":"Nagy Márton nyomában – a Duma Aktuál útmutatója a sajtó számára, hogyan kell értelmezni a gazdasági adatokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c04bf5f-b26a-44e3-85f5-ffb1437d198d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jelentős állomásához érkezett az OpenAI mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztése: az egyik új MI-modell az emberi teljesítménynek megfelelő eredményeket produkált egy olyan tesztben, amellyel az „általános intelligenciát” mérik.","shortLead":"Jelentős állomásához érkezett az OpenAI mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztése: az egyik új MI-modell...","id":"20250104_openai-o3-eredmenye-a-mesterseges-altalanos-intelligencia-tesztben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c04bf5f-b26a-44e3-85f5-ffb1437d198d.jpg","index":0,"item":"ad57864a-5150-4fbe-8571-69b50c6478b0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250104_openai-o3-eredmenye-a-mesterseges-altalanos-intelligencia-tesztben","timestamp":"2025. január. 04. 10:03","title":"Az OpenAI állítja: az új MI-je már megüti egy átlagember szintjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32b053cb-45e3-4a2a-a2e4-64a4c7e1326c","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Pénteken hajtott egy teherautó az egyik autópályahídnak, azt javítják. ","shortLead":"Pénteken hajtott egy teherautó az egyik autópályahídnak, azt javítják. ","id":"20250104_M1-es-15-kilometeres-a-torlodas-Tatanal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32b053cb-45e3-4a2a-a2e4-64a4c7e1326c.jpg","index":0,"item":"3197adc4-b85c-4aab-a7d7-96ad5368b484","keywords":null,"link":"/cegauto/20250104_M1-es-15-kilometeres-a-torlodas-Tatanal","timestamp":"2025. január. 04. 15:47","title":"M1-es autópálya: már 15 kilométeres a torlódás Tatánál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bbad3cd-caf0-46b4-b857-eddee8f071c6","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A spanyol szövetség és liga nem hosszabbította meg az idény további részére az FC Barcelona labdarúgócsapatának a tavaly nyáron megszerzett két játékosának, Dani Olmónak és Pau Victornak a regisztrációját. A pénzügyi gondokkal küzdő katalán klub még a sportdöntőbírósághoz fellebbezhet, de ha jogerőssé válik a mostani határozat, akkor mindkét futballista szabadon igazolhatóvá válik.","shortLead":"A spanyol szövetség és liga nem hosszabbította meg az idény további részére az FC Barcelona labdarúgócsapatának...","id":"20250104_Dani-Olmo-nem-lephet-palyara-a-Barcelona-szineiben-az-ideny-hatralevo-reszeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bbad3cd-caf0-46b4-b857-eddee8f071c6.jpg","index":0,"item":"66348d26-abe4-4989-9af4-0e7687b94380","keywords":null,"link":"/sport/20250104_Dani-Olmo-nem-lephet-palyara-a-Barcelona-szineiben-az-ideny-hatralevo-reszeben","timestamp":"2025. január. 04. 15:22","title":"Dani Olmo nem léphet pályára a Barcelona színeiben az idény hátralévő részében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d330518-e751-4ae2-adc3-099567d577ba","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"19-en pedig megsérütek, közülük 11 embert kellett kórházba szállítani.","shortLead":"19-en pedig megsérütek, közülük 11 embert kellett kórházba szállítani.","id":"20250104_kalifornia-lezuhant-repulogep-butorgyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d330518-e751-4ae2-adc3-099567d577ba.jpg","index":0,"item":"47e1b88d-c3a1-4265-a47b-caa94f5edbc0","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_kalifornia-lezuhant-repulogep-butorgyar","timestamp":"2025. január. 04. 10:34","title":"Bútorgyárra zuhant egy kisrepülőgép Kaliforniában, ketten meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70d145bb-08a1-4b86-a596-130f2a30957b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 400 lóerőnél erősebb Brabus E6.0 három étvized múltán is komoly tekintélyt parancsol.","shortLead":"A 400 lóerőnél erősebb Brabus E6.0 három étvized múltán is komoly tekintélyt parancsol.","id":"20250104_6-literes-szivo-v8-cal-hodit-ez-a-32-eves-brabus-mercedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70d145bb-08a1-4b86-a596-130f2a30957b.jpg","index":0,"item":"220a999c-e921-4f9d-a563-47ff9166a670","keywords":null,"link":"/cegauto/20250104_6-literes-szivo-v8-cal-hodit-ez-a-32-eves-brabus-mercedes","timestamp":"2025. január. 04. 07:21","title":"6 literes szívó V8-cal hódít ez a 32 éves Brabus Mercedes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"773edea8-0ac9-4339-87ff-ce428900a9d7","c_author":"Pavló Péter","category":"360","description":"1859-ben olyan erős napkitörés történt, hogy a Napból kiáramló részecskék miatt kigyulladtak az akkor elterjedőben lévő távíróberendezések. Emiatt sokan úgy vélik, egy hasonló esemény ma, amikor a technológia jóval nagyobb mértékben átszőtte a mindennapokat, valóságos összeomlást váltana ki a társadalom mindennapi működésében. A kockázat nem nulla, de azért van mivel hűteni a kedélyeket.","shortLead":"1859-ben olyan erős napkitörés történt, hogy a Napból kiáramló részecskék miatt kigyulladtak az akkor elterjedőben lévő...","id":"20250104_napkitores-napciklus-nap-fold-koronakidobodas-technologiai-osszeomlas-carrington-esemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/773edea8-0ac9-4339-87ff-ce428900a9d7.jpg","index":0,"item":"13be9c8e-67c4-4416-9b64-d8d5759d6c07","keywords":null,"link":"/360/20250104_napkitores-napciklus-nap-fold-koronakidobodas-technologiai-osszeomlas-carrington-esemeny","timestamp":"2025. január. 04. 15:30","title":"Tényleg apokalipszist okozhat egy erős napkitörés? Valójában mekkora veszélyben van a Föld?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e131a43f-2d1e-4eb6-8a25-19e368bb2042","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A hulladékkoncesszió nyertesének döntése nyomán a Viridis-Pannonia Nkft. helyett január elsejétől a Kaposvári Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. látta el a hulladékgazdálkodási feladatokat, a helyiek azonban folyamatosan demostráltak a döntés ellen, amelyet a térség fideszes képviselője is kritizált. A Mohu végül megállapodott a helyi céggel, 2025-ben még biztos ők ürítik a kukákat.","shortLead":"A hulladékkoncesszió nyertesének döntése nyomán a Viridis-Pannonia Nkft. helyett január elsejétől a Kaposvári...","id":"20250104_Nagykanizsa-mohu-szemethaboru-meghatralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e131a43f-2d1e-4eb6-8a25-19e368bb2042.jpg","index":0,"item":"beb2cf77-585b-4de4-92e7-8f2339dbed04","keywords":null,"link":"/kkv/20250104_Nagykanizsa-mohu-szemethaboru-meghatralas","timestamp":"2025. január. 04. 11:57","title":"Megállapodott a Mohu a nagykanizsai céggel, amiért tüntettek a helyiek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Újabb vezető európai légitársaságok számoltak be nyereségük csökkenéséről, vagy éppen veszteségről, amit elsősorban a gazdasági lassulás, illetve az üzemanyag drágulása okozott.
Az Air France-KLM páros - a világ legnagyobb bevételű légiforgalmi csoportja - 168 millió euró adózott eredményre tett szert az üzleti éve júniussal zárult első negyedében, ami 59 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, de meghaladja a 145 millió eurós elemzői várakozást.
Az üzemi eredmény 234 millió euróra csökkent 415 millióról, az árbevétel 5,8 százalékkal 6,29 milliárd euróra emelkedett. A társaságnál megerősítették, hogy az év egészében 1 milliárd euró körüli üzemi eredményt várnak.
A spanyol Iberiának 32,2 millió eurós üzemi vesztesége keletkezett az év első felében az egy évvel korábbi 69 millió euró többlet helyett. A bevétel 2,67 milliárd euró volt, nagyjából ugyanannyi, mint egy évvel korábban, a 20,7 millió eurós adózott eredmény alig a negyede volt az egy évvel korábbinak.
A British Airways - amely az Ibériával az összeolvadásról tárgyal - a gyenge piaci környezetben szilárdította piaci pozícióját, a második negyedévben a légitársaság forgalma 2,8 százalékkal 2,6 milliárd fontra nőtt. Az üzemi eredmény viszont 35 millió fontra csökkent az egy évvel korábbi 266 millióhoz képest, és az adó előtti eredmény 88 százalékkal esett vissza.
- Az üzleti körülmények még soha nem voltak ilyen rosszak az iparág számára, mint most - mondta Willie Walsh, a British Airways vezérigazgatója arra utalva, hogy tavaly óta az üzemanyagárak a megkétszereződtek. A brit légitársaság üzemanyagszámlája 706 millió fontra rúgott, 233 millió fonttal többre, mint egy évvel ezelőtt. Mindamellett a British Airways továbbra is nyereséges üzleti évet vár, és az egész évet tekintve bevételei 3 százalékos emelkedésére számít.
Július végén az ír Ryanair negyedéves profitjának 85 százalékos csökkenéséről számolt be, noha árbevétele 12 százalékkal nőtt. A cég egyidejűleg arra figyelmeztetett, hogy az idei évet akár 60 millió euró veszteséggel is zárhatja, ha továbbra is magas marad az olajár és csökkennek a viteldíjak.
Az osztrák AUA már csak egy külső partner bevonásával látja biztosíthatónak jövőjét: noha a második negyedben javult a helyzet - 11,7 milliós adózott eredmény keletkezett -, az első félév egészében a veszteség megközelítette az 50 millió eurót az AUA-nál. Az év egészében is hiányt vár a csoport, 70-90 millió euró erejéig, a tavalyi 3,3 millió eurós adózott eredmény helyett.
Veszteséges negyedévet zárt az amerikai légitársaságok többsége is. Az IATA nemzetközi légiforgalmi szövetség becslése szerint az ágazat az idén rekord nagyságú, 6,1 milliárd dolláros veszteségre számíthat a kereslet csökkenése és az üzemanyag drágulása miatt a tavalyi, 5,6 milliárdos nyereséget követően.
A Malév a téli menetrendtől megszünteti a New York-i és torontói járatait, és
kivonja flottájából a hosszú távú járatokon üzemelő Boeing-767-esket
- közölte a Malév szerdán.
Egy tegnapi bejelentés szerint a magyar légitársaság lecseréli regionális gépparkját. Az eset azért érdekes, mert a Malév egy olyan típussal váltja nyugdíjba vonuló gépeit, amelynek repüléseit korábban az egyik skandináv légitársaság sorozatos balesetek miatt leállította.
A Malév a téli menetrendben kölcsönbe adja öt Boeing 737-es repülőgépét és megkezdi 250 aktív és 150 jogi állományban lévő dolgozó csoportos létszámleépítését - közölte a Malév.
Lehet bármilyen olcsó egy repülőjegy, bizonyos légi fuvarozó vállalatokat érdemesebb elkerülni, vagy ha már megvettük a jegyünket, legalább tudjuk, mire számítsunk. Nemzetközi lista következik a legmegbízhatatlanabb társaságokról.
A világgazdaság lanyhulása megviselte a légi árufuvarozást is: három év óta először csökkent a forgalom júniusban. Ezzel ellentétben a személyszállítás nőtt.