Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A budapesti bankközi devizapiacon csütörtökön fél tízkor 238,50/60 forint volt az euró árfolyama, ami éppen megegyezett a szerda délutáni értékkel.
A kereskedők elmondták, hogy a külföldi adásvételben az éjszaka folyamán újabb kísérlet történt a 240 forintos küszöb áttörésére, de a próbálkozás nem sikerült, sőt olyan erőteljes lett a "visszapattanás", hogy már a délelőtti kereskedés kezdetén egészen a szerdai árfolyamszintig erősödött a magyar deviza. Ebben nem elhanyagolható szerepe van a régiós piaci környezet alakulásának is: a cseh korona látványos erősödése vált meghatározóvá, Prágában a kedvező külkereskedelmi adatsor fokozta az optimizmust; felfelé törekszik a lengyel zloty is, egyelőre kevesebb sikerrel. A forint eddig "felülteljesíti" a régiós átlagot – fogalmazták meg véleményüket a megkérdezett kereskedők.
A dollár megint gyengült a nemzetközi piacokon az euróhoz képest: a jellemző keresztárfolyam jelenleg 1,4540, szerdán délután még 1,4480 volt. Az amerikai deviza így a forinttal szemben is veszített értékéből: árfolyama 163,90/164,00 forint a szerdai 164,85/95 forint után.
A bankközi forintpiacon kissé csökkent a hozamszint. Valamivel alacsonyabbra kerültek a likviditási helyzetet tükröző O/N kamatok: 8,30/40 százalékról számoltak be a piaci szereplők a szerdai, 8,50 százalék körüli kamatszint után; a középtávú lejáratok – az elenyésző forgalom miatt szinte csak elméletinek tekinthető - ajánlati kamatszintje a forinterősödés trendje miatt csökken, valamivel 8,50 százalék alatt alakul.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.