szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Bukarest szankciókra ösztönzi Budapestet az Orangeways Zrt. magyarországi busztársaság ellen, mivel az késett, s nem csak a megállóban vett fel utasokat.

A romániai közutakról való kitiltással fenyegette meg a bukaresti szállításügyi minisztérium az erdélyi járatokat is működtető budapesti Orangeways Zrt. busztársaságot a cégre kirótt büntetések miatt - írta szerdai számában az erdélyi Krónika. Néhány nappal ezelőtt keltezett átiratában a szaktárca arra figyelmezteti a magyar Nemzeti Közlekedési Hatóságot: a céget engedéllyel ellátó szervként foganatosítson sürgős intézkedést a Budapest–Csíkszereda útvonalon menetrend szerinti járatokat üzemeltető fapados társaság ellen, amelyet az elmúlt időszakban a román útügyi hatóság kétszer is megbírságolt.

Lizeta Volcinschi, a minisztérium főosztályvezetője a Krónikának elmondta: az Orangewayst amiatt büntették meg, mert járműveire a bejelentett állomásokon kívül is felvett utasokat, és a személyszállítás során többször észleltek késést. A tisztségviselő a lap kérdésére elismerte, hogy ezek a kihágások nem súlyosak, viszont szerinte több alkalommal megismétlődtek, emiatt a román útügyi szervek ideiglenesen megtilthatják a magyarországi busztársaság járműveinek az országba történő belépését. 

A bukaresti minisztérium a közúti személyszállítás engedélyezését szabályozó 1992/684-es számú, 2001-ben módosított uniós szabályzatra hivatkozva kérte a magyar szakhatóságtól az Orangeways elleni fellépést. A bukaresti átirat hátterében az Erdélyi Közúti Szállítók Egyesületének (EKSZE) feljelentése áll. Az erdélyi és székelyföldi városokból Budapestre menetrend szerinti autóbuszjáratokat üzemeltető társaságok ugyanis kalózcégnek tartják, és törvénytelen működéssel vádolják a Kedves Ferenc, Magyarország 23. leggazdagabb üzletembere tulajdonában lévő Orangewayst - olvasható a lapba.

A csíkszeredai Orbán László vezette EKSZE a napokban leszögezte: az erdélyi közúti szállítók készek akár barikádokkal is megakadályozni a magyarországi személyautók és haszonjárművek áthaladását a hazai utakon, ha a magyar hatóságok nem vonják vissza az Orangeways Zrt. engedélyeit. A számos személyszállítási céget tömörítő egyesület szerint a budapesti társaság nem fizet állomásdíjat Romániában, és dömpingárakat alkalmaz.

Kovács Miklós, az Orangeways vezérigazgatója a Krónikának elmondta: a társaság egyik járata éppen a román közúti hatóság által lefolytatott ellenőrzés miatt késett 30 percet. "Mi továbbra is a legmagasabb minőségi színvonalon, legálisan, jóhiszeműen folytatjuk tevékenységünket, ami ellenben nem mondható el az Orbán úr vezette egyesületről, amelyet piacféltés motivál. Hiszen miközben az Orangeways Romániában maradéktalanul eleget tesz kötelezettségeinek, az erdélyi szállítók Budapesten nem fizetnek megállóhelydíjat, nem tartják be a pihenőidőt, sőt fénymásolóval hamisított engedélyekkel közlekednek, veszélyeztetve a közúti biztonságot" – idézte a lap Kovács Miklóst, aki szerint az Orangeways jogi intézkedéseket fontolgat az EKSZE ellen.
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

Konszolidáció a német fapadosoknál?

A német Lufthansa légitársaság, valamint a TUI és az Arcandor utazásszervezők már hetek óta tárgyalnak fapadosaik, a Germanwings, a TUIfly és a Condor chartertársaság egyesítéséről, sőt a Der Spiegel értesülései szerint az Eurowings esetleges bevonásával akár négyes fúzió is létrejöhet.

MTI Gazdaság

Fapadosfúzió Németországban

Nagyszabású légi fúzió körvonalazódik Németországban a fapados cégek között: a Thomas Cook és a TUI utazási iroda, valamint a Germanwings előrehaladott tárgyalásokat folytat arról, hogy egyesítenék olcsó jegyű légitársaságaikat. Német lapértesülések szerint a trióhoz esetleg csatlakozna még az Eurowings is.

MTI Gazdaság

Már a fapadosok is drágulnak a kerozin magas ára miatt

Egyre borúsabban látják a jövőt a légitársaságok világszerte: az üzemanyag drágulása miatt emelik a jegyek, illetve a szolgáltatások árát, ami visszavetheti az utasforgalmat. Különösen a fapados légitársaságok érzik az üzemanyag árának emelkedését, mivel költségeikből már nem igazán tudnak tovább faragni.

hvg.hu Gazdaság

Így keresik magukat rongyosra a fapadosok – már amelyik

Az európai repülési piac pezseg, s ennek egyik legfőbb oka, hogy a „fapados” légitársaságok egyre nagyobb helyet követelnek maguknak a kontinens egén és repterein. Az újraosztási játszmában komoly magyar érdekeltségek is megjelentek, méghozzá nyerő eséllyel.