Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Az AiRUnion problémái gondokat okozhatnak a SkyExpress társaságának, az egyetlen orosz fapados légitársaságnak is, amelyben tulajdonrészük van az Abramovics-fivéreknek, az AiRUnion fő magánrészvényeseinek. A Roszaviacija vezetője szerint a SkyExpress is eladósodott és hamarosan leállítják.
Jevgenyij Bacsurin, a Roszaviacija civil repülésügyi főhatóság vezetője kijelentette: előbb felszólítást küldenek a társaságnak, hogy fizesse ki adósságait, aztán ellenőrzést hajtanak végre, s csak ezután következik majd a leállítás, vagyis egy határozat, amely megállapítja, hogy a társaság nem felel meg az működési követelményeknek.
A SkyExpressnél csodálkozással fogadták Bacsurin bejelentését, s közölték, hogy a társaságnak nincs rendezetlen adóssága, csupán hitelei vannak. A SkyExpress fő részvényesei korábbi információk szerint az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank, az amerikai Altima Partners alapkezelő és magánemberek, köztük Alekszandr és Borisz Abramovics.
Az RBK Daily című moszkvai üzleti lap piaci szereplőket idézve azt írta csütörtökön, hogy a Bacsurin által említett összeggel – mintegy egymilliárd rubellel – a SkyExpress valóban tartozik a moszkvai önkormányzatnak, nevezetesen a vnukovói repülőtérnek, de más társaságok lényegesen többel tartoznak.
A lap egyik forrása arra mutatott rá: "A moszkvai kormányzatot már régen érdekli a SkyExpress, hogy bevigye a Rosztechnologii állami korporáció által létrehozandó légitársaságba, csak nem tudja, hogyan jusson hozzá".
Jevgenyij Osztrovszkij, a kerozinszállító TOAP társaság igazgatója azt mondta: "A SkyExpress remekül működött, de fél évvel ezelőtt az Abramovics fivérek megértették, hogy nincs helyük a légi közlekedésben, és elkezdték növelni a repülőtérrel szembeni adósságot". Osztrovszkij, aki csoportba szervezete az AiRUnion hitelezőit, kijelentette, hogy a hitelezők nem nagyon számítanak a SkyExpressre, mivel az Abramovics-fivérek abban tartott tulajdonrésze amúgy sem fedezi a felhalmozódott adósságot.
Az AiRUnion öt társaságának a gépei már Vnukovóról indulnak – korábban az új Domogyedovón szálltak le és fel, s az utasokat buszok szállítják az egyik repülőtérről a másikra. Ez szeptember végéig, a nyári menetrend lejártáig lesz így, akkor a Roszaviacija egy korábbi bejelentés szerint megvonja az AiRUnion KrasAir, DAL és Szamara társaságainak működési engedélyét.
Mint ismeretes, az AiRUnion szövetség a tervek szerint részvénytársasággá alakult volna, s Vlagyimir Putyin akkori elnök rendelete lehetővé tette, hogy az állami tulajdonrész kisebbségben maradjon. A cél az lett volna, hogy konkurenciát teremtsenek az orosz piacon.
A Deloitte becslése azonban az állami rész nagy többségét mutatta ki, s miközben erről még folyt a vita az állami vagyonkezelő és a magánrészvényesek között, a vagyonkezelő úgy döntött, hogy a nála lévő részt a Rosztyechnologii állami vállalat adja át.
Az AiRUnion társaságainak adósságai körülbelül egy éve halmozódnak, ezért a Rosztyechnologii úgy döntött, hogy azokat összevonja a moszkvai kormányzat Atlant-Szojuz társaságával és még több más távol-keleti járatokat bonyolító társasággal. Az új társaságban szívesen látják az AiRUnion magánrészvényeseit is, amennyiben van mit bevinniük. A közlés szerint amint az AiRUnion társaságaitól megvonják a működési engedélyt, egész járathálózatukat az Atlant-Szojuzra írják át.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?