szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A stuttgarti Daimler autógyár elnöksége a jelenlegi értékesítési válság nyomán "abszolút költségfegyelemre" inti a céget: az elnökségi tagok által aláírt levél - a Stuttgarter Zeitung jelentése szerint - utal arra, hogy az elmúlt hónapokban bevezetett takarékossági intézkedések nem lesznek elegendők, és a cég összes beruházását felülvizsgálják.

"Teljes elsőbbséget élveznek a jövőbeni versenyképességet, termékeinket és technológiákat - mindenekelőtt a zöld technológiákat - érintő, valamint az indiai, kínai és oroszországi tevékenységgel kapcsolatos beruházások", írták a levélben. Azokat a beruházásokat, amelyek nem szolgálják közvetlenül a versenyképesség javítását, törlik vagy félreteszik, tették hozzá.

A Daimler ugyanakkor 53 millió eurót fizetett a lanyha autóipari kereslet miatt nehéz helyzetbe került független márkakereskedőinek, és további tízmillió eurót ajánlott fel, amelyért kiállítási autókat vásárolhatnak meg a márkakereskedők, írta a Der Spiegel. A lap jelentése szerint a cég független márkakereskedői közül sokan nehéz helyzetben vannak, mert a Daimler teherautó-modelljeit is árulják és a teherjárműpiac gyakorlatilag befagyott.

A Daimler cég tulajdonában levő saját kereskedelmi egységek - amelyek mintegy 200 millió eurós veszteséget várnak az idén -, szintén pénzügyi segítséget várnak a cégtől.

A Daimler fontolgatja a Mercedes A- és B-osztály modelljeinek amerikai exportját is.  A Mercedes Benz amerikai értékesítési alelnöke, Stephen Cannon szerint vizsgálják a jelenlegi modellek utódainak amerikai exportlehetőségeit is.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hét nap gazdaság

Daimler

A német Daimler autógyár el akarja adni az amerikai Chryslerben lévő 19,9 százalékos részesedését a Cerberus Capital...

MTI Gazdaság

Profitfigyelmeztetés a Daimlernél, nagy veszteség a Fordnál

A második negyedben 25 százalékkal csökkent a Daimler nyeresége, a Chryslerben való részesedésének költségei, valamint a kőolaj és a nyersanyagok, elsősorban az acél drágulása miatt. A Mercedes-Benz, a Smart és a Maybach gyártója csökkentette az év egészére vonatkozó nyereség előrejelzését a gazdasági növekedés lassulására, valamint a termelési költségek növekedésére hivatkozva. Nagyságra a második amerikai autógyártó, a Ford is meglepően nagy, 8,7 milliárd dolláros adózás utáni veszteséggel zárta a második negyedévet.

Gazdaság

Csődközeli állapotban a GM és a Chrysler

Gazdasági katasztrófát jósolnak Detroit autógyártói, ha nem kapnak időben állami segítséget. A GM és a Chrysler elnökei kedden a szenátus bankbizottságának meghallgatásán elmondták: vállalataik csőd közeli állapotban vannak, immár készpénztartalékaikat élik fel.

MTI Gazdaság

Merkel és Európa segítségét kéri az Opel

Az Opel azzal a szokatlannak számító kéréssel fordult Angela Merkel kancellárhoz: járjon közbe annak érdekében, hogy az Európai Beruházási Bank 40 milliárd eurós hitelprogrammal segítse az új gépkocsik értékesítési lehetőségeit.

MTI Gazdaság

A GM nem éli túl a válságot?

Autóipari cégek sora tervez kényszerű termelés leállításokat a csökkenő kereslet miatt. Mint azt az Automative News Europe című lap hétfőn megjelenő számában írja, az OPEL anyavállalata, a General Motors csaknem valamennyi európai üzemében időleges leállást rendel el.

MTI Karrier

Legfeljebb egymillió eurós támogatást kaphat a Daimler-Benz

A szociális tárca a Munkaerőpiaci Alap képzési alapból az uniós szabályoknak megfelelően legfeljebb egymillió eurós támogatást biztosíthat a Daimler-Benz kecskeméti beruházásánál a szakmunkaerő-igény kielégítéséhez - jelentette ki Budai Bernadett kormányszóvivő.

MTI Gazdaság

Napelemgyártó cég venné meg az Opelt a General Motorstól

Az anyavállalat General Motors pénzügyi válsága miatt nehéz helyzetbe került Opel autógyárral kapcsolatban szerda délelőtt Berlinben valóságos bombaként robbant a hír, amely szerint a napelemgyártással foglalkozó SolarWorld konszern bejelentette szándékát a gyár megvásárlására, illetve megsegítésére.