Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A kiemelt közlekedési projektek kiválasztása március 1-jétől külön eljárás szerint történik, a többi módosuló szabály január első napjától hatályos a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter, valamint a pénzügyminiszter új együttes rendeletében, amely a Magyar Közlönyben jelent meg.
Az új jogszabály azt a 2006-os rendeletet módosítja, amely a 2007-2013. közötti időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának eljárását szabályozza.
A módosítás új fogalomként vezeti be a "közlekedésfejlesztési tárgyú, közcélú, kiemelt projektjavaslatot". Ez a Közlekedési Operatív Programban megvalósítandó olyan projekt, amelynek a támogathatóságáról a kormány döntött. Maga a rendelet leírja, hogy miképpen kell kiválasztani a támogatandó beruházásokat, de a módosítás az előbbi közlekedési projekteket kiveszi ezen szabályok alól. Ezek közül a Közlekedés Operatív Program Monitoring Bizottsága által jóváhagyott eljárási szabályok szerint választják ki a támogatandókat.
Az általános kiválasztás úgy működik, hogy a pályázatokat értékelik, majd egy bíráló bizottság véleményt mond (döntési javaslatot készít) amit a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) hagy jóvá.
Egy új paragrafus olyan jogelveket sorol fel, amelyeknek automatikusan érvényesülniük kellene a jogi eljárások során. Például kimondja, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség előtti eljárásokban az egyenlő bánásmód követelményét meg kell tartani, vagy hogy a projektgazdákat megilleti a tisztességes ügyintézéshez és a jogszabályban meghatározott határidőben hozott döntéshez való jog.
Az 50 millió feletti projekteket két értékelő minősíti, és az általuk adott pontszámok számtani átlaga lesz a végső érték. Ez eddig is így volt, de az NFÜ az 50 milliósnál kisebb beruházásoknál is előírhatta a két értékelőt. Erre ezentúl nem lesz mód, a kisebb fejlesztéseket egy értékelő minősíti.
Szintén új szabály, hogy ha a bíráló bizottság nem fogadja el az értékelést, akkor újat rendelhet el, de maga is újra értékelheti a pályázatokat. A bíráló bizottság javaslatát az NFÜ hagyja jóvá, de meg is változtathatja azt. A bírálók értékelését tehát előbb a bizottság, majd az NFÜ írhatja felül. Az 5 milliárd forintnál többel támogatott projekteknél az NFÜ csak továbbítja a javaslatát a kormánynak, amely kezében a döntés van.
A megítélt támogatásra szerződést kell kötni, a szerződéskötés azonban a támogatott kérésére 45 nappal elhalasztható, sőt ha nyomós indoka van, akkor 90 nap a türelmi idő. Viszont ha ezen idő alatt sem írta alá a szerződést a támogatott, és a halasztásról ő maga tehet, akkor elveszíti a támogatást.
Új szabály a rendeletben az is, hogy a támogatási szerződést akkor lehet megkötni, ha a projekt megvalósítása elkezdhető. Kezdésnek minősül az is, ha az indításhoz szükséges közbeszerzési eljárás haladéktalanul elindítható.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.