Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Magyarország a 27. helyre került a nyolcadik alkalommal közzétett Globális Kiskereskedelem Fejlődési Index (GDRI) listán – közölte a rangsort publikáló A.T. Kearney tanácsadó cég.
Az A.T. Kearney tanulmányában a kiskereskedelmi befektetési környezetet vizsgálta 30 feltörekvő piacon. A közlemény adatai alapján a nagyobb, rugalmasan fejlődő országok vezetik a 2009-es GRDI listát, valószínűleg ők állnak majd a gazdasági fellendülés élére is.
Az index szerint a kiskereskedelmi befektetések szempontjából – öt éven belül negyedszerre – ismét India volt a legvonzóbb ország. A GRDI 2009-es első tíz országa között Oroszország, Kína, az Egyesült Arab Emirátusok, Szaúd-Arábia, Vietnam, Chile, Brazília, Szlovénia és Malajzia szerepel.
Az A.T. Kearney közleménye kiemelte: megtévesztő lehet, hogy Magyarország helyezése alapján nem vonzó célpont a globális kiskereskedők számára. Ennek oka azonban nem a piac fejletlensége, hanem az, hogy a nagy nemzetközi szereplők már nagy mértékben telítették a magyar piacot. A nemzetközi tanácsadó vállalat rámutatott: Magyarország számára sem a demográfiai tényezők, sem a vásárlőerő fejlődése nem hoznak várhatóan pozitív változást, így a közeljövőben nem is várható az ország előrelépése a GRDI listán.
A GRDI, amelyet a tanácsadó vállalat 2001 óta tesz közzé, kiskereskedelmi terjeszkedés szempontjából rangsorolja a feltörekvő országokat 25 változó alapján, beleértve a gazdasági és politikai kockázatot, a kiskereskedelmi piac vonzerejét, a kereskedelmi telítettség szintjét és a különbséget a bruttó hazai termék és a kereskedelem növekedése között.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.