szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A húskészítmények éves forgalma meghaladta a 205 milliárd forintot 2008. július és 2009. június között. A kiskereskedelmi eladás értékben 6 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, mennyisége meghaladta a 165 ezer tonnát – közölte a Nielsen piackutató cég.

A felmérés szerint egyre népszerűbb az önkiszolgálás, annak ellenére, hogy átlagosan mintegy egyharmaddal drágább, mint a kimérve értékesített húskészítmények.

Az előrecsomagolt, önkiszolgáló szegmensre – értékben – már 61 százalék jutott a bolti eladásból, ami 2 százalékponttal nagyobb, mint egy évvel korábban. A csemege pultnál kimért áruk részaránya 41-ről 39 százalékra csökkent.

A Nielsen adatai szerint a kimért húsárunál a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár egy kilogramm sertés húskészítménynél a tavaly május-júniusi 1 119 forint után idén az ötödik-hatodik hónapban 1 224 forint volt. Önkiszolgálásban a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár egy év alatt 1 485 forintról 1 614 forintra emelkedett.

A fogyasztók legjobban a párizsit és a virslit is magában foglaló vörösárukat kedvelik, értékben az eladások 25 százaléka jutott ezekre a termékre a vizsgált időszakban. Hasonlóan népszerű a száraz és félszáraz kolbász 23 százalékos részesedéssel 2008 július és 2009 június között.

Az összes húskészítmény mennyiségben mért bolti eladásából az utóbbi két évben, 79-79 százalékot képviselt a sertéshús, 19-19 százalékot a baromfihús, és mindössze 2-2 százalékot tett ki a marhahús.

A felmérés szerint tovább koncentrálódott a húskészítmények kiskereskedelme. A hipermarketre változatlanul 32 százalék jutott a mennyiségi eladásból 2008 július-2009 júniusban. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres szegmens mutatója 31 százalékról 33 százalékra emelkedett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A hiper- és szupermarketek agyonnyomják a kisboltokat

Miközben a hagyományos élelmiszerboltok száma csökkent tavaly, a nagyáruház láncoké átlagosan 10 százalékkal 1116-ra bővült, és az idén eddig további 32 hiper-, szupermarketet és diszkontot, valamint 18 drogériát nyitottak Magyarországon – közölte a Nielsen piackutató cég.

MTI Gazdaság

Nielsen: kevésbé félünk a hitelek bedőlésétől

Javult a fogyasztói közhangulat, júniusban a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe 45 pontot ért el a májusi és az áprilisi 40-40, illetve a márciusi 37 pont után – közölte a piackutató hétfőn. Tájékoztatásuk szerint összességében a fogyasztói bizalom negatív trendje áprilisban állt meg.