Tetszett a cikk?

A kávé kiskereskedelmi forgalma értékben 5 százalékkal emelkedett 2008 augusztus-2009 júliusban, az előző hasonló időszakhoz képest, amivel meghaladta az évi 50 milliárd forintot – közölte az ACNielsen Piackutató Kft.

A Nielsen szerint a kávé értékesítésének forgalma mennyiségben a korábbi időszakokhoz képest nem változott, stabilan 26 ezer tonna maradt. Az elmúlt időszakban a legdinamikusabban az instant termékek fejlődtek a magyar kávépiacon, elsősorban a 3 in 1 termékek piaci pozíciója erősödött. A szegmens piaci részesedése 2008 augusztus-2009 júliusban 18 százalékra nőtt az előző évi 17 százalékról. Az instant cappuccino mutatója – szintén mennyiségben – 6 százalékról 5 százalékra csökkent, míg az instant valódi kávé részaránya változatlanul 4 százalék maradt.

A piackutató adatai szerint a négy legnépszerűbb kávéfajta átlagos fogyasztói ára 7-11 százalékkal emelkedett egyik évről a másikra. Egy kilogramm őrölt pörkölt kávé mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára idén júliusban 1 704 forint volt, ami 7 százalékkal haladta meg a tavaly júliusi értéket. Az instant cappuccino 11 százalékkal drágult, kilogrammonként 1 839 forintra.

A kereskedelmi márkás kávék részaránya a mennyiségi eladásokból az idei első félév hónapjaiban 14 és 17 százalék között mozgott, így némileg meghaladta az élelmiszer forgalmon belül a kereskedelmi márkák átlagosan 14 százalékos, átlagos első félévi mutatóját.

A beszerzési helyek tekintetében a legutóbbi évben folytatódott a boltok koncentrációja: a kávé mennyiségi eladásaiból a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek, 2008 augusztus-2009 júliusban 65 százalékkal részesedtek, négy százalékponttal többel, mint egy évvel korábban, így a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb boltok piaci pozíciója gyengült.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Plázs

Koffeinkalkulátor: mennyit ihatunk egy nap?

Világszerte emberek milliói kezdik a reggelt egy csésze kávéval, teával, vagy frissülnek fel a nap során egy csésze cappuccino vagy egy pohár kóla mellett. Ezek a legnépszerűbb élénkítő hatású italok. Közös hatóanyaguk a koffein, amely fokozza az éberséget, a koncentrációt, a mentális és fizikai teljesítményt.

MTI Plázs

A kávé és tea csökkenti a rák kockázatát

Azoknak a nőknek, akik naponta néhány pohár kávét vagy teát isznak, kisebb a kockázatuk az endometriális rákra, amely a méh nyálkahártyájában növekszik - közölték amerikai kutatók.

MTI Plázs

Csak a nőket védi a kávé a vastagbélráktól?

Korábbi tanulmányokkal ellentétben egy új áttekintő vizsgálat nem igazolta a kávé potenciális védőhatását vastagbél- és végbélrák ellen - közölték bostoni kutatók az International Journal of Cancer című szaklap áprilisi számában.

hvg.hu Plázs

Mennyi kávét iszunk?

A magyar lakosság több mint háromnegyede rendszeres kávéfogyasztó, sokan – főként 30 év felett – több csészével is isznak naponta. A kedvenc továbbra is az eszpresszó, olyannyira, hogy az árát sem nézzük – derül ki a GfK felméréséből, amely a magyar kávéfogyasztási szokásokat kutatta.

hvg.hu Plázs

Mire jó még a koffein?

A koffein élénkítő hatása fontos szerepet tölthet be a mindennapi életben, különösen hasznos lehet olyan helyzetekben, ahol fontos a megfelelő éberség. Megfázáskor, kínzó fejfájás esetén a koffeint tartalmazó gyógyszerek átsegíthetnek bennünket egy-egy nehéz időszakon. De mire lehet még jó a kávé? Összegyűjtöttük néhány kutatás eredményét.

MTI Plázs

Enyhítheti az Alzheimer-kór tüneteit a kávé

Napi öt kávé enyhítheti az Alzheimer-kórral járó memóriaproblémákat - idézte amerikai kutatók eredményeit hétfőn a BBC hírportálja, ám szakértők óvják az érintetteket, hogy koffeintablettát kezdjenek szedni.

hvg.hu Vállalkozás

Újabban alkoholban utazik a Starbucks

A változó gazdasági körülményekre a Starbucks új hálózat indításával reagál. Elhagyva a Starbucks nevet, visszahozva a régi kávéházak hangulatát, behozza az alkohol fogyasztást egységeibe, bor és sör kínálattal és élő zenével jelenik meg az új kávézókban.

hvg.hu Vállalkozás

Új kávézó nyílik Budapesten

Két évvel ezelőtt kezdte el franchise-partner keresését Magyarországon a Café Jubilee, s most egy másik máltai eredetű cégcsoporttal lépett stratégiai partnerkapcsolatba. Az első kávézó novemberben nyit.