Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Magyarországon a lakosság 17 százaléka gondolja úgy, hogy a következő 12 hónapban félre tud tenni – állapítja meg a GfK 14 kelet- és közép-európai országban nemrégiben végzett felmérése. A banki termékek közül még mindig a folyószámla a legnépszerűbb, viszont jelentősen lecsökkent az értékpapír, mint befektetési forma népszerűsége.
Közép-Európa EU-tagországaiban öt lakosból négy banki ügyfél, Délkelet-Európában ez csak a lakosok feléről mondható el – derül ki a GfK 14 kelet- és közép-európai országban nemrégiben végzett felmérésből. A régió országai e téren jelentős eltérést mutatnak. Ausztriában és Szlovéniában például szinte minden 15 évesnél idősebb ember ügyfele valamelyik pénzintézetnek. Magyarországon, a Cseh Köztársaságban, Horvátországban, Szlovákiában és Ukrajnában ez az arány 80 százalék feletti, Bosznia-Hercegovinában, Oroszországban és Szerbiában pedig 70 százalék körül van.
Egyértelmű változás figyelhető meg az újonnan igénybe vett banki termékek terén és a termékek használatában. Még mindig a folyószámla a legnépszerűbb termék, amelynek hátterében az rejlik, hogy sokan semmilyen kiegészítő szolgáltatást nem vesznek igénybe a folyószámlájukhoz, amely viszont szinte minden más termékhez alapfeltétel. Az elmúlt években egyetlen más termék ügyfélköre sem nőtt ehhez hasonló mértékben. A nyugat-európai piacokhoz képest a kelet-közép-európai régióban viszont még mindig sokkal kevesebb a folyószámlás ügyfelek aránya.
© GfK Mood Barometer, 2009 |
A GfK felmérése szerint jelentős változás tapasztalható a megtakarításhoz és a befektetéshez való viszonyulás terén.
Ausztriában tíz megkérdezettből négy válaszolta, hogy a következő 12 hónapban félre tud tenni, Magyarországon ezt a válaszadók 17 százaléka valószínűsítette. A többi kelet- és közép-európai országban 2009-ben jelentősen csökkent azok aránya, akik megtakarítanának és mindezt meg is tudják tenni. Bulgáriában például mindössze a lakosság 6 százaléka gondolja úgy, hogy félre tud majd tenni a következő 12 hónapban.
A régiónkra általában véve jellemző, hogy a rendelkezésre álló pénzösszegeket inkább elköltjük, mint félretesszük, vagy befektetjük. Magyarországon viszont 2009-ben megugrott a banki megtakarítások aránya a pénzintézetek intenzív reklámkampányainak, a vonzó betéti kamatokat kínáló akcióknak köszönhetően – mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.
A folyószámlákkal egybevetve a megtakarítási termékek csak másodlagosak, és a megtakarítást mindenhol ugyanaz a tényező motiválja – állapítja meg a GfK elemzése.
Minden vizsgált országra jellemző, hogy a lakosság tartalékol a nehezebb időszakokra, sok esetben a napi szükségletek ellátására is: például, ha elromlik a mosógép vagy az autó. Ezért egyre népszerűbbek azok a számlák, amelyekről bármikor felvehető pénz.
A második jelentős tétel a gyermekek támogatása (a középiskola és a továbbtanulás időszakában egyaránt), illetve Magyarországon egyre fontosabb a nyugdíjas évekre való takarékoskodás.
A 2009-es év másik fontos eredménye, hogy jelentősen lecsökkent a bizalom a megtakarítás és a befektetés alternatív és fejlettebb típusai iránt. A korábbi előrejelzések azt jósolták, hogy a 2010-es évek első felében jelentősen nő az értékpapírok népszerűsége, de a válság évében megtorpant ez a tendencia. Bár az elmúlt években megnőtt az érdeklődés az említett alternatív befektetési formák iránt, a részvényekbe és kötvényekbe történt konkrét befektetések száma jelentősen visszaesett.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nem csak Majka, Dopeman számai is gondot okozhatnak Orbán Viktornak.
A HVG kérdései és Gulyás Gergely válaszai a kormányinfón.
Egyre távolabb kerül az Orbán-rendszer a valóságtól és a fiataloktól.
Hazugságok, szemfényvesztések, jogkorlátozás, téves politikák és lopás. Ez az, ami Fidesz-specifikus.
A rapper a csúcson akarja abbahagyni.
Szombatra szeles, esős időt jósolnak, ezért inkább lefújták az eseményt.