Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Egyes magyar biztosítók nem adnak korrekt tájékoztatást a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) egyes kárrendezési eljárásairól, és emiatt sérülnek az ügyfelek jogai – állítják az autókereskedők szakmai szervezetei.
A Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) azért panaszolta be a biztosítókat a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél (PSZÁF), mert szerintük szabálytalanul rendezik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) károkat. Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke szerint nem ritka, hogy a biztosítótársaság totálkárosnak minősíti a sérült járművet, azt roncsáron megvásárolják, majd „átpapírozva" visszakerülnek a forgalomba. A biztosítók ugyanis igyekeznek meggyőzni a vétlen károsultakat, hogy így hamarabb pénzhez juthatnak, de arról nem tájékoztatnak, hogy ez az összeg a javítás nettó költségének csak 30-50 százaléka.
Az MGE pedig közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy a biztosítóknak a vétlen magyar károsultak részére ugyanazt az elbánást kellene biztosítaniuk, mint ami az Európai Unió többi országában jár az állampolgárok számára. Különösen fontos, hogy az ügyfelek minden információt és tájékoztatást megkapjanak a gyorsított kárrendezéssel kapcsolatban, így felelősen dönthessenek annak igénybevételéről. Ennek megfelelően a készpénzes kártalanítási ajánlattal egy időben tudatában kell lenniük annak, hogy gépjárművük milyen sérüléseket szenvedett és ennek kijavítása az Audatex vagy Eurotax javítási kalkuláció alapján mennyibe kerül.
Az egyesület aláhúzta: a javítási kalkulációnál lényegesen alacsonyabb készpénzes kártalanítás nem teszi lehetővé a gépjármű szakmailag megfelelő javítását. Ezért a jelenleg egyes biztosítók által alkalmazott módszer a feketegazdaságban működő javítók felé tereli a javítási munkák jelentős részét. Az MGE hangsúlyozta: a legális javítási szakma, azaz a márkaszervizek és a független javítók széles körben biztosítják a javítások szakszerű, megfelelő minőségű elvégzését. A legális javítói hálózat az ügyfelek számára a javítási költségekben is széles választékot jelent, azaz a vétlen károsult ügyfeleknek van elegendő lehetőségük a gépjárművüknek és pénztárcájuknak megfelelő legális javítóhoz forduljanak.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.