szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) gyakorlatában kiugróan magas, 45 millió forint bírsággal sújtotta a MÁV Zrt.-t, mert a vasúttársaság jogsértően hosszabbította meg gépjármű flottája bérletének futamidejét - ez derül ki a Közbeszerzések Tanácsa a határozatából, amelyet szerdán tett közzé a sáját honlapján.

Az eljárást Bakonyi József, a Közbeszerzések Tanácsának elnöke kezdeményezte. A bírság összegénél a KDB figyelembe vette a flotta magas, másfél milliárd forintos értékét is. 

A MÁV Rt. még 2004-ben indított közbeszerzési eljárást 1161 darab - plusz-mínusz 30 százalék - személykocsi és kisteherautó bérletére, valamint flottakezelésére. A nyertes LeasePlan Hungária Zrt.-nek át kellett vennie a MÁV meglévő 516 kocsiját is. A szerződés 2005. április 1-én indult és 2009. április 1-ig tartott. 

A lejárat előtt a MÁV Zrt. indított új eljárást, de az eredménytelen lett, így szóban megállapodott a LeasePlan-nel, hogy az új közbeszerzési szerződés hatályba lépéséig folytatják a köztük lévő szerződést. Írásba viszont csak idén januárban foglalták a hosszabbítást. 

A 23 oldalas határozat lényege az, hogy a MÁV nem hosszabbíttathatta volna meg a szerződést a közbeszerzési törvény szerint. Ráadásul a mai piaci körülmények között elegendő ajánlattevő tud egy ilyen szerződést vállalni, így csak az ajánlatkérő okolható a kialakult helyzetért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Perelné a MÁV a Bombardiert

A három éve forgalomba állított Talent motorvonatok fékproblémái miatt a MÁV vizsgálja a Bombardier elleni per lehetőségét, és bár döntés még nincs, az eljárás valószínűleg csak akkor kerülhető el, ha a járműgyártó vállalja a fékek javítását és felszámolja a Talentek többi hibáját is - írta a Népszabadság szerdai számában.

Csikász Brigitta Gazdaság

Több sebből vérzik a MÁV Informatika Zrt. pályázata?

A MÁV Informatika Zrt.-nél hűtlen kezelés gyanúja miatt zajlik rendőrségi eljárás. Vizsgálják azt is, hogy a cég által kiírt gépjárműflotta-tender mennyire volt szabályos – tudta meg a hvg.hu. Kétségtelen, hogy mivel állami cég, azaz a MÁV leányvállalatáról van szó, a törvény szerint megteheti, hogy meghívásos alapon írja ki a pályázatot, ne kelljen versenyeztetni az ajánlattevőket. Ez azonban – pályázók és szakértők szerint is – a korrupció melegágya lehet. Egy szakértő-ügyvéd segyítségével nagyító alá vesszük a gépjármúflotta vásárlására kiírt, több sebből vérző pályázatot.

MTI Gazdaság

Szárnyvonalak nélkül sem olcsóbb a MÁV

Szerény eredményt vár az idén a MÁV attól, hogy leállította 27 és fél mellékvonalának forgalmát: cégei többsége bukik az intézkedésen - írja a keddi Népszabadság.

MTI Gazdaság

Keveset költenek a költségvetésből a MÁV-ra

A kormány olyan finanszírozási szerződést kötött a MÁV-val, amely szerint januárban nem, február-márciusban pedig csupán 6-6 milliárd forint költségtérítést kap a vasúttársaság, az áprilisi támogatás viszont csaknem az első negyedévi kétszeresére emelkedik – írta szombati számában a Magyar Nemzet.