szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A magyarországi gépjárműpiacon egyelőre nincs igény a környezettudatos technológiákat alkalmazó modellekre, a vevők nem hajlandók külön fizetni olyan extrákért, amelyek az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás szolgálják – mondta Mátrabérci Sándor, a Porsche Hungaria Audi márkaigazgatója újságíróknak Győrben.

Fontos követelmény ugyanakkor a gazdaságos és takarékos üzemelés – mutatott rá a márkaigazgató, idesorolva az Audi által alkalmazott technológiák között ezt szolgáló kisebb tömegű alumínium karosszériát, a hosszú áttételű sebességváltót, a fékezésienergia-visszanyerést és az úgynevezett stop-start berendezést, amely üresbe tett váltónál leállítja a járművet. Mátrabérci Sándor kiemelte a takarékos vezetést támogató sebességfokozati kapcsolásjelző műszer jelentőségét, emlékeztetve arra, hogy a vezető tevékenysége 30 százalékban befolyásolja az autó fogyasztását.

A márkaigazgató kitért arra, hogy az Audi 1989 óta készít hibrid hajtású autókat kis sorozatban, egy éven belül azonban várható, hogy nagyobb számban lép piacra hibridekkel. Úgy vélekedett, a villanyautók szériában 2012-13-ra lesznek piacképesek, akkor várható, hogy a gyártók szinte egyszerre jelennek meg villanyhajtású kocsikkal. Az akkumulátortechnológia ugyanis ma még nem elég hatékony – jegyezte meg. Az előrejelzések szerint Európában 2020-ig az autók 10 százaléka elektromos meghajtású lesz. Az üzemanyagcellás járművek megjelenését az évtized második felére prognosztizálta.

A márkaigazgató szólt arról, hogy Volkswagen konszern az etanol hajtóanyag terjedésével is számol, Európában forgalmazott autóiban kétféle etanol-üzemű motort alkalmaz. A járművekbe épített nitrogén-oxid-csökkentő rendszerrel már most teljesíthetők az EU-6 kibocsátási előírások.

Mátrabérci Sándor közölte: az EU következő években elérendő célkitűzését, kilométerenként legfeljebb 120 grammos szén-dioxid-kibocsátási értéket az Audi által forgalmazott 45 modellből 13 már teljesíti.

A Volkswagen csoport korábbi tájékoztatása szerint az Audi 29,5 százalékkal növelte eladásai az idén az első három hónapban, világszerte 264 100 darab járművet adott el. A növekedés kétszámjegyű volt az első három hónapban az európai, észak- és dél-amerikai, az ázsiai és csendes-óceáni, valamint az afrikai és a közel-keleti értékesítési piacon. Kínában, a legnagyobb mértékben fejlődő piacon pedig 77,3 százalékos.

A márka magyarországi importőre, a Porsche Hungaria közlése szerint az idén márciusig 308 Audit szállítottak ki, míg a tavalyi év hasonló időszakában 305 darabot. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint a Magyarországon a személyautó forgalomba helyezés 2010 első három hónapjában 55 százalékkal esett vissza, 2009-ben ugyanezekben a hónapokban 33 százalékkal.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Fizeti szurkolói koronavírustesztjét a DAC a vasárnapi örökrangadó előtt

Fizeti szurkolói koronavírustesztjét a DAC a vasárnapi örökrangadó előtt

Boldogságatlasz 4. rész: Mit tanulhatunk a braziloktól?

Boldogságatlasz 4. rész: Mit tanulhatunk a braziloktól?

Füstölt egy kórterem az Uzsoki Utcai Kórházban

Füstölt egy kórterem az Uzsoki Utcai Kórházban