Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Hétfőn véget ért a sanghaji expó tesztidőszaka, de még majdnem mindenütt folynak apróbb munkálatok, csinosítások; a magyar pavilonon - a vasárnapi nagy roham után - ugyancsak az utolsó simításokat végzik.
Vasárnap mintegy félmillió embert engedtek a világkiállítás területére, ami meglehetősen nagy nyomást jelentett a pavilonokra. Egyes helyeken 3-4 órát is kellett várni arra, hogy az érdeklődő bejusson. Hatalmas, végeláthatatlanul hosszan kígyózó sorok voltak a kínai, az ausztrál, a japán, a szaúd-arábiai, a német és a spanyol pavilonoknál is. A sorok mellett különböző színű egyenruhások igyekeztek felügyelni a rendre, hogy ne legyen tolakodás, és senki ne sodródjon ki.
A tájékoztatás megfelelő, számos helyen megtalálható az expó térképe és számos önkéntes is segít. Viszonylag sok a pihenőhely, ha valaki elfárad, le tud ülni. Szemétgyűjtő is van elegendő, körülbelül 1500 nagyméretű kukát helyeztek ki, miután a próbák alkalmával bebizonyosodott, hogy az eredetileg tervezettek "nem elég hatékonyak".
Hétfőn nagyjából százezer ember jött el az utolsó tesztre. Ezen a napon is a kínai pavilon volt a legnépszerűbb, előjegyzésben 45 perc alatt betelt az 50 ezres látogatói keret. Az európai "negyed" hétfőn nem volt már olyan zsúfolt, a német és a spanyol pavilon például nem is nyitott ki. A második legnépszerűbb ausztráloknál viszont hétfőn is volt, hogy három órát kellett várni, amíg valaki eljutott a bejáratig. A magyar pavilon mindkét napon a látogatók mintegy 7-8 százalékát fogadta. Vasárnap 32 ezer ember látta a "majdnem teljesen" kész kiállítást, míg hétfőn 5 ezer fölött volt az érdeklődők száma. A pavilon mellett és mögött vezetett szalagkorlátok szabta ösvény vasárnap szinte folyamatosan zsúfolt volt, a magyar alkalmazásban lévő őrök 4-5 percenként engedtek be bekörülbelül 300 embert.
Szöllősi Éva a pavilon igazgatóhelyettese részletesen bemutatta a pavilont. Elmondta, hogy elégedettek az eddigi tapasztalatokkal, és úgy érzik, hogy az emberek értőn fogadják a Gömböc üzenetét, érdeklődéssel közelednek a látottakhoz. Nagyon sokat számít, hogy a fiatal és kedves kínai alkalmazottak szinte megállás nélkül magyaráznak a nagyjából folyamatosan haladó embereknek. Közben szól a zene, a fa installáció világító végű, mennyezetből függő különböző hosszúságú elemei, a rudak lassan ereszkednek, illetve emelkednek. Középen a nagyméretű, fényes Gömböc.
"Belül a natúr fa, a kavicsos padlózat, kívül a vízfüggöny a természetet idézik" - mondja D. Gere József, aki a kivitelezés befejezésében és az üzemeltetés elindításában segédkezik Sanghajban, s mint elmondta, 1958-tól valamennyi magyar világkiállítási szereplést végigkísérte. "Magyarország kreatív" - ez lehet az itteni rövidke erdei sétának a felismerése - véli a szakember. A megszólított látogatók pedig szinte megismétlik az általa elmondottakat. "Mintha egy erdőben lettünk volna" - mondja egy, a pavilonból kilépő nő. Egy építészt, aki a feleségével jött, meglepték a látottak, de - mint mondta - jó érzéssel sétált a fa rudak között, "különleges élmény, nagyon más, mint amit a szomszéd pavilonokban láttunk" - jegyzi meg inkább elismerően. A sanghaji expó május elsején nyílik, és becslések szerint 70 millió látogató - naponta mintegy 400 ezer - keresi majd fel.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A magánintézményben elhelyezett kisfiúért havonta 220 ezer forintot fizetett a család.
Hol máshol lehet együtt lógni egy pingvinkolóniával, megkóstolni néhányat a világ legjobb borai közül, és élvezni a tengerparti kilátást egy hegy tetejéről?
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A Szovjetunió szétesése és a hidegháború vége óta soha nem volt ennyire feszült viszony a NATO és az orosz hadsereg között.