Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A gyermek combja eltört a zuhanás következtében, a járókelők találtak rá az utcán, és hívták a mentőket.","shortLead":"A gyermek combja eltört a zuhanás következtében, a járókelők találtak rá az utcán, és hívták a mentőket.","id":"20241126_Egy-budapesti-gyermekotthon-masodik-emeleterol-esett-ki-egy-kisfiu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1.jpg","index":0,"item":"db1c6d4e-5e51-4742-bef8-eaf688dff87d","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_Egy-budapesti-gyermekotthon-masodik-emeleterol-esett-ki-egy-kisfiu","timestamp":"2024. november. 26. 14:02","title":"Egy budapesti gyermekotthon második emeletéről esett ki egy kisfiú","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d335e5ab-ee8c-4613-8888-ff36ee781e02","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Néma gyilkosként is emlegetik a magas vérnyomást, ami a halálozási listák élén álló szív- és érrendszeri betegségek egyik kiváltójaként valóban veszélyes kórkép. Nem is gondolná az ember, milyen egyszerűen csökkenthető ennek kockázata.","shortLead":"Néma gyilkosként is emlegetik a magas vérnyomást, ami a halálozási listák élén álló szív- és érrendszeri betegségek...","id":"20241126_magas-vernyomas-kezelese-zoldseg-es-gyumolcsfogyasztas-amerikai-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d335e5ab-ee8c-4613-8888-ff36ee781e02.jpg","index":0,"item":"6a6198b8-ee2a-438d-a8c8-efdbc3f78e54","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_magas-vernyomas-kezelese-zoldseg-es-gyumolcsfogyasztas-amerikai-kutatas","timestamp":"2024. november. 26. 08:03","title":"5 évig kutatták, de megérte: találtak egy pofonegyszerű módszert a magas vérnyomás kezelésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"708b752d-3ac5-4c64-9376-778457a627a5","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"„Kettészakadt a társadalom, hiányzik a párbeszéd, ami csak lecsúszáshoz vezethet” – véli Katona Tamás, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) volt elnöke, aki a Pénzügykutató Zrt. körül csoportosuló, sokszínű szakértői csapat gazdaságpolitikai programját szerkeszti.","shortLead":"„Kettészakadt a társadalom, hiányzik a párbeszéd, ami csak lecsúszáshoz vezethet” – véli Katona Tamás, a Központi...","id":"20241126_hvg-katona-tamas-interju-penzugykutato-gazdasagpolitika-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/708b752d-3ac5-4c64-9376-778457a627a5.jpg","index":0,"item":"8f8115bd-9a2a-4cc2-a693-a08d5c5d88c2","keywords":null,"link":"/360/20241126_hvg-katona-tamas-interju-penzugykutato-gazdasagpolitika-program","timestamp":"2024. november. 26. 12:00","title":"Katona Tamás volt KSH-elnök: Az uniós pénzeket csak kormányváltással lehet lehívni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cfe8cdf-7b2f-44da-ba1c-08a7f2922d2a","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A férfi még ittas volt, amikor másnap délután autóba ült. Két ember halálát okozta.","shortLead":"A férfi még ittas volt, amikor másnap délután autóba ült. Két ember halálát okozta.","id":"20241127_ugyeszseg-vademeles-ittas-vezetes-frontalis-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cfe8cdf-7b2f-44da-ba1c-08a7f2922d2a.jpg","index":0,"item":"b6ed99a7-8647-4254-81de-912eb0078ef0","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_ugyeszseg-vademeles-ittas-vezetes-frontalis-baleset","timestamp":"2024. november. 27. 14:27","title":"Éjszakai italozás másnapján okozott halálos balesetet egy férfi, öt évet kaphat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6805538-8d27-42a5-9135-ee2caf1f34b0","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A digitalizációs különdíjat Szauer Tamás, a HVG vezérigazgatója adta át.","shortLead":"A digitalizációs különdíjat Szauer Tamás, a HVG vezérigazgatója adta át.","id":"20241126_bizalmi-kor-bizalom-gala-legjobb-vallalatvezetok-leader-of-the-year-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6805538-8d27-42a5-9135-ee2caf1f34b0.jpg","index":0,"item":"08553564-905a-4929-ac14-0d14650163d6","keywords":null,"link":"/kkv/20241126_bizalmi-kor-bizalom-gala-legjobb-vallalatvezetok-leader-of-the-year-dij","timestamp":"2024. november. 26. 14:20","title":"Átadták a legjobb vállalatvezetőknek járó díjakat ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"005e4d6d-9aa8-4084-ac5b-2000c71982a3","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"A fővárosból vidékre költözés alaposan átformálja egy család életét, ez pedig a közlekedés terén is megmutatkozik. Szerzőnk nemrég települt át Budapestről egy vidéki kisvárosba, ami egy új autó beszerzését is szükségessé tette számukra. Szubjektív beszámoló az autóválasztás szempontjairól és az első tapasztalatokról.","shortLead":"A fővárosból vidékre költözés alaposan átformálja egy család életét, ez pedig a közlekedés terén is megmutatkozik...","id":"20241125_fordmagyarorszag_Uj-Ford-Kuga-miert-jo-dontes-egy-full-hibrid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/005e4d6d-9aa8-4084-ac5b-2000c71982a3.jpg","index":0,"item":"65daad25-ca10-497c-af7e-949413a19a1c","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241125_fordmagyarorszag_Uj-Ford-Kuga-miert-jo-dontes-egy-full-hibrid","timestamp":"2024. november. 26. 11:30","title":"Új Ford Kuga: miért jó döntés egy full-hibrid?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"4490d3fb-c4c1-42a7-b15c-f9f07b9831e5","c_author":"Balla István","category":"itthon","description":"Az is változás, hogy mostantól nem a tanár dönti el teljes mértékben, hogy milyen képzésen venne részt. ","shortLead":"Az is változás, hogy mostantól nem a tanár dönti el teljes mértékben, hogy milyen képzésen venne részt. ","id":"20241127_Megszigorithatjak-a-tanarok-tovabbkepzesi-kotelezettseget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4490d3fb-c4c1-42a7-b15c-f9f07b9831e5.jpg","index":0,"item":"ae8b0124-d841-44a9-be47-f904aad90f94","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_Megszigorithatjak-a-tanarok-tovabbkepzesi-kotelezettseget","timestamp":"2024. november. 27. 14:08","title":"Hét- helyett ötévente kell továbbképezni a tanárokat egy új rendelettervezet szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4a6bc19-2b99-4a7a-883a-d5bc92143ef1","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Mélyül a pesszimizmus, novemberben 13 havi mélypontra esett a konjunktúraindex, két éves mélyponton a gazdálkodási környezet kiszámíthatóságának megítélése, miközben 11 havi csúcson az üzleti szféra áremelési tervei – derül ki a GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérésből.","shortLead":"Mélyül a pesszimizmus, novemberben 13 havi mélypontra esett a konjunktúraindex, két éves mélyponton a gazdálkodási...","id":"20241126_gki-konjunkturaindex-2023-november-gazdasag-pesszimizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4a6bc19-2b99-4a7a-883a-d5bc92143ef1.jpg","index":0,"item":"792efbe4-f56a-42a6-88c6-eec59b8a65bc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_gki-konjunkturaindex-2023-november-gazdasag-pesszimizmus","timestamp":"2024. november. 26. 05:20","title":"Óriási a bizonytalanság a magyar cégek körében, de egyben biztosak: még mindig árat akarnak emelni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Márton Attila: pár éven belül nullszaldós lehet a Malév
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Reálisan két-három éven belül üzemi szinten nullszaldós lehet a Malév magyar nemzeti légitársaság, azt, hogy hogyan, a július 20-ig megtörténő teljes helyzetfelmérés után lehet megmondani - nyilatkozta Márton Attila légi közlekedésért felelős miniszteri biztos.
A miniszteri biztos elmondta: kijelölt feladatkörében jelenleg a Malév helyzetének és a légiközlekedés szabályozási problémáinak megoldása élvez előnyt. Hozzáfűzte: "a magyar állami érdekérvényesítés az elmúlt nyolc évben hiányzott, nem volt világos stratégia, aminek alapján a magyar állam tudta volna, hogy mit akar kezdeni azzal, amije van".
A Malév esetében a cél a működőképesség fenntartása, ami nemcsak a munkahelyek megtartása miatt, hanem nemzetgazdasági szempontból is fontos. A légitársaság finanszírozásához az állam segítséget nyújtott, így adósságait ütemezetten fizeti. A korábbi kormány által áprilisban hozott határozatot, ami szerint 8,1 milliárd forintot kap a Malév, a lehetőségek szerint végrehajtják - közölte Márton Attila.
A miniszteri biztos álláspontja szerint a kormány mozgásterét korlátozza a februárban megkötött magyar-orosz megállapodás. Példaként azt a különleges jogot említette, ami szerint az orosz résztulajdonos Vnyesekonombank (VEB), amely egyébként a Malévet finanszírozza, beleszólhat az 50 millió forint feletti pénzügyi tranzakciókba.
A 2010 februárban született megállapodással a magyar állam 95 százalékos tulajdonosa lett a légitársaságnak úgy, hogy az adósságok egy részét tőkévé konvertálták. A kisebbségi tulajdonos az az AirBridge Zrt. maradt, amelyik 2007-ben megvásárolta a Malév részvényeit. Az AirBridge Zrt. 49 százalékban az orosz állami Vnyesekonombank tulajdonában van.
Márton Attila közlése szerint a magyar légitársaság 102 millió euróval (jelenlegi árfolyamon mintegy 29 milliárd forint) tartozik az orosz banknak. Ezen felül van az a 32 millió euró viszontgarancia, amit hitel formájában terhelt vissza a bank a Malévre. A miniszteri biztos furcsának tartja, hogy egy magyar társaság nem a magyar, hanem az angolszász üzleti jog szerint kötött szerződéseket a VEB-bel, és a felek londoni választott bíróságot kötöttek ki a vitás kérdések rendezésére. Részben sejthető az indok: a magyar jog alapján kivitelezhetetlen lett volna a konstrukció - tette hozzá Márton Attila.
Ezekről a szerződésekről is július 20-ig készülnek el a szakvélemények, utána lehet meghatározni az orosz féllel folytatandó tárgyalásokon a magyar pozíciót - jegyezte meg.nA Malév helyzetének ismeretében lehet dönteni majd a menetrendről, célállomásokról, a flottáról, és végül a létszámról is. A miniszteri biztos szerint ha ez lehetséges, átcsoportosításokkal is igyekeznek majd munkahelyeket megtartani.
Az érdekképviseletekkel tárgyalnak majd a jelenlegi helyzetről, és megvitatják az átalakítási tervet is. A miniszteri biztos reméli, hogy ha a szakszervezetek látják az elérhető célokat a munkahelyek megtartása érdekében, nem támasztanak teljesíthetetlen követeléseket. Arra a kérdésre, hogy tárgyalnak-e befektetőkkel a Malévban való részvételről, Márton Attila azt mondta: nem, de nem kizárt, hogy a Malév vonzó befektetés lehet akár magyar befektetők számára is. A kérdés csak az, hogy mikor.
A szabályozás legfontosabb feladata most az, hogy az elavult légiközlekedési törvény helyett újat alkossanak. A magyar szabályozás túlzottan szigorú, az Európai Unió összes előírását átveszi, a kötelezőkön túl az ajánlásokat is, függetlenül attól, hogy ez megfelel-e a nemzeti érdekeknek. Nemzeti szabályozásra az EU pedig számos esetben lehetőséget adna - magyarázta Márton Attila. Példaként azt említette, hogy jelenleg a mezőgazdasági repülőgépek pilótáinak is olyan egészségügyi előírásokat kell teljesíteniük, mintha Lufthansa gépet vezetnének.
A miniszteri biztos elmondta: a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport privatizációban vállalt fejlesztéseit visszamenőlegesen átvizsgálják. Tételesen nézik át, hogy milyen beruházásokat végeztek el, és azt hogyan számolták el. Ezt azért is teszik - magyarázta Márton Attila -, hogy lássák, mi a BA hosszú távú elképzelése a további fejlesztésekről, és az hogyan illeszthető a magyar közlekedéspolitikába, stratégiába.
Márton Attila emlékeztetett arra, hogy a 25 százalék plusz egy szavazattal a magyar államnak vétójoga van a ferihegyi repülőteret üzemeltető társaságban. A miniszteri biztos szót ejtett a légiközlekedés és a zajterhelés kérdéséről is. Szerinte a helyi önkormányzatok követnek el hibát akkor, amikor egy 20-30-40 éve működő repülőtér körzetében építési engedélyt adnak - az éppen a légikikötő miatt - olcsón árusítható telkekre.
Nem műszaki hiba okozta a Malév vasárnap reggeli amszterdami járatán tapasztalt enyhe füstszagot, ami miatt a gép a felszállás után néhány perccel visszafordult a Ferihegyi repülőtérre - közölte a légitársaság kommunikációs vezetője.
A nemzeti légitársaság rendbetétele három év alatt legalább ötvenmilliárd forintba kerül majd − írta keddi számában a Népszabadság pontosan meg nem nevezett szakértőkre hivatkozva.
Büntetőfeljelentést tett szerdán a Jobbik a Postabank-üggyel összefüggésben különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt. A párt Oszkó Péter volt pénzügyminiszter személyes felelősségét is vizsgálná a Malév privatizációjával kapcsolatban.
Demján Sándor arról tárgyal, hogy – külföldi befektető-partnerekkel együtt – részt vállaljon egy "új Malév" beindításában − írja csütörtöki számában a Figyelő a szerkesztőség tájékoztatása szerint