Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A német autógyártók az idén fél év alatt több gépkocsit adtak el Kínában, mint tavaly egész évben.
A német statisztikai hivatal (Destatis) kedden megjelent adatai szerint a német gyártók 2010 első 6 hónapjában összesen 128 ezer új személygépkocsit exportáltak Kínába 4,4 milliárd euró értékben. A Kínába irányuló német autóexport így a tavalyi első félévi 40 ezerhez képest több mint a háromszorosára növekedett, és meghaladta az 2009 egészében elért 122 ezer darabot.
Az ázsiai ország az ötödik helyen áll az ágazat kiviteli rangsorában. Az első Nagy-Britannia, ahová 339 ezer gépkocsit exportáltak a német gyártók, a második pedig az Egyesült Államok 257 ezer darabbal. A harmadik helyen Olaszország, a negyediken Franciaország áll 204, illetve 180 ezer autóval.
A német autóipar évről-évre több kocsit exportál Kínába. 2007-ben 63 ezret, 2008-ban 46 százalékkal többet, 91 ezer autót adtak el az ázsiai országban, majd 2009-ben átlépték a 100 ezres határt és 33,9 százalékos növekedést könyvelt el az előző évihez képest − közölte a Destatis.
A nagyjából másfél milliárd lakosú Kína tavaly átvette a világ legnagyobb autópiacának címét az Egyesült Államoktól. Szakértők a következő években is dinamikus bővülésre számítanak, azt jósolják, hogy a kínai gépkocsipark a jelenlegi 80 millióról 130 millióra bővül 2014-ig. A becslés egyik alapja a Deutsche Bank tanulmánya, amely szerint 2014-ig 400 millióra emelkedik Kínában azoknak a száma, akik megengedhetik maguknak egy autó megvásárlását és fenntartását.
Az ázsiai ország a többi nagy feltörekvő állammal − például Indiával és Brazíliával − együtt az autóipar nagy reménysége. A gyártók stabilan növekvő keresletre számítanak, és szinte hetente fognak hozzá nagyszabású beruházásokhoz. Kedden például a francia PSA Peugeot Citroën közölte, hogy megépíti harmadik gyárát Kínában.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.