szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A német autógyártók az idén fél év alatt több gépkocsit adtak el Kínában, mint tavaly egész évben.

A német statisztikai hivatal (Destatis) kedden megjelent adatai szerint a német gyártók 2010 első 6 hónapjában összesen 128 ezer új személygépkocsit exportáltak Kínába 4,4 milliárd euró értékben. A Kínába irányuló német autóexport így a tavalyi első félévi 40 ezerhez képest több mint a háromszorosára növekedett, és meghaladta az 2009 egészében elért 122 ezer darabot.

Az ázsiai ország az ötödik helyen áll az ágazat kiviteli rangsorában. Az első Nagy-Britannia, ahová 339 ezer gépkocsit exportáltak a német gyártók, a második pedig az Egyesült Államok 257 ezer darabbal. A harmadik helyen Olaszország, a negyediken Franciaország áll 204, illetve 180 ezer autóval.

A német autóipar évről-évre több kocsit exportál Kínába. 2007-ben 63 ezret, 2008-ban 46 százalékkal többet, 91 ezer autót adtak el az ázsiai országban, majd 2009-ben átlépték a 100 ezres határt és 33,9 százalékos növekedést könyvelt el az előző évihez képest − közölte a Destatis.
 
A nagyjából másfél milliárd lakosú Kína tavaly átvette a világ legnagyobb autópiacának címét az Egyesült Államoktól. Szakértők a következő években is dinamikus bővülésre számítanak, azt jósolják, hogy a kínai gépkocsipark a jelenlegi 80 millióról 130 millióra bővül 2014-ig. A becslés egyik alapja a Deutsche Bank tanulmánya, amely szerint 2014-ig 400 millióra emelkedik Kínában azoknak a száma, akik megengedhetik maguknak egy autó megvásárlását és fenntartását.
 
Az ázsiai ország a többi nagy feltörekvő állammal − például Indiával és Brazíliával − együtt az autóipar nagy reménysége. A gyártók stabilan növekvő keresletre számítanak, és szinte hetente fognak hozzá nagyszabású beruházásokhoz. Kedden például a francia PSA Peugeot Citroën közölte, hogy megépíti harmadik gyárát Kínában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI / hvg.hu Gazdaság

Handelsblatt: a német autógyártók Magyarország felé tekintenek

Az Audi gyár csaknem a duplájára növeli a győri gyáregység területét, a Bosch ezer új munkahelyet teremt Magyarországon, Kecskeméten pedig 2011 végén megkezdi a termelést a Mercedes új üzeme, ahol mintegy háromezer ember talál munkát magának – írta kedden a Handelsblatt.

MTI Karrier

A német autóiparban 90 ezer állás kerülhet veszélybe

A jelentős állami támogatás ellenére legalább 90 ezer állás kerülhet veszélybe a közeljövőben a német autóiparban. A Roland Berger tanácsadónak a Die Weltben ismertetett elemzése szerint a roncsprémium akció kifutásával látványosan növekedhet a csődök száma az ágazatban.