Tetszett a cikk?

Az évet várhatóan 2 milliárd dolláros forgalommal záró Facebook a felhasználói profil felületének megváltoztatása után a fotómegosztást is fejlesztette.

A Facebook fotószolgáltatása a beindítást követően jó ideig messze elmaradt a rivális közösségi médiák által kínált lehetőségekhez képest. A címkézhető fotókkal Zuckenbergék nemcsak versenyképessé, de piacvezetővé is tették a Facebook Photos-t, amelyet most tovább tökéletesítenek. A legújabb bejelentés szerint a több mint 100 millió Facebookra feltöltött és címkézett fotóra épülő rendszer a jövőben felismeri majd a feltöltött képeken szereplő felhasználókat.

Az arcfelismerő szoftvert fokozatosan eresztik rá a felhasználókra, jövő héttől az amerikai felhasználók 5 százalékán tesztelik, s az eredmények tükrében teszik majd szélesebb körben elérhetővé. A CNet beszámolója szerint a Facebook a jövőben minden fotófeltöltést követően automatikusan felajánlja majd a felhasználó számára, hogy a képen szereplőket "becímkézze". Amennyiben valaki úgy dönt, inkább kimarad az újításból, ezt is megteheti - így az ő "tagjét" továbbra is manuálisan lehet majd a fotókhoz illetszteni.

tntmagazine.com

A Facebook Photos most bejelentett fejlesztése kapcsán felmerül: a közösségi oldal már most túl jól ismeri felhasználóit, s persze az is kérdéses, mihez kezd a személyes adatainkkal, amelyek már azt is lehetővé teszik számára, hogy arc alapján azonosítson.

A Bloomberg információi szerint a Facebook a 2010-es évet 2 milliárd dolláros bevétellel zárhatja. A társaság forgalma a 2009-es dupláját is meghaladhatja majd, s akár 500 millió dollárral is magasabb lehet a korábbi várakozásoknál. A több mint fél milliárd felhasználót kiszolgáló közösségi oldal sikere mágnesként vonzza a hirdetőket - a Facebookon nemrég megjelent a Coca-Cola, a JPMorgan & Chase, és az Adidas is.

A 2004-ben alapított Facebook idén októberre a Yahoo-t lekörözve a világ harmadik leggyakrabban látogatott oldalává nőtte ki magát, felzárkózva a Google és a Microsoft mögé. Az előrejezések szerint a társaság 2010 végére az amerikai online hirdetési piac (bannerek, videók és egyéb grafikus reklámok) 9,4 százalékát zsebre teheti. Tavaly a hirdetési szegmens 6,6 százaléka volt a Facebooké, míg a piacvezető Yahoo 16,5 százalékos szeletet birtokolt.

A SharePost számításai szerint a magánkézben lévő társaság értéke mára meghaladhatja a 43 milliárd dollárt. A Time által az év emberévé választott Mark Zuckenberg vezette társaság az idén 60 százalékkal nőtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!