Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Volán társaságcsoportot finanszírozásának kérdése, az eddigi eredménytelen ágazati bértárgyalások, az emelkedő üzemanyagárak, az ingyenes és kedvezményes utazások magas száma és a bizonytalan jövőkép egyaránt szorítóan hat a munkavállalóra és a munkáltatóra – mondta Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke hétfőn Zalaegerszegen.
A Volán-társaságcsoportot érintő problémákról a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége és a Zala Volán Dolgozói Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) közös sajtótájékoztatón számolt be. Szili Ernő, a Zala Volán Dolgozói Demokratikus Szakszervezetének (ZVDDSZ) ügyvezetője arról beszélt, hogy a Volán cégcsoport csak akkor tud veszteségek nélkül működni, ha nem csökken az állami finanszírozás. A veszteségeket ugyanis már csak járatleállításokkal tudják kompenzálni – mutatott rá.
A Volán társaságokkal szemben évek óta elvárás, hogy veszteségmentesen biztosítsák a szolgáltatásokat. A cégcsoport ingatlanvagyonát az elmúlt években már értékesítette, és a szükséges létszámleépítéseket is megtette. Tíz évvel ezelőtt 30 ezer munkavállaló dolgozott a Volán társaságoknál, ma az alkalmazotti létszám nem éri el 19 ezret. Az elmúlt években néhány járatot is leállítottak, hogy a növekvő üzemanyagárak mellett veszteségmentesen tudják biztosítani a szolgáltatásokat. A gazdaságos működésnek köszönhetően a Zala Volán 2010 évi eredménye eléri az 50 millió forintot.
Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke ismertette: a helyközi utasforgalom 70 százalékát a 24 Volán társaság bonyolítja le. A szolgáltatás minőségét csak úgy tudják megtartani és javítani, ha legalább a tavalyihoz hasonló nagyságrendű - 65-75 milliárd forint – támogatást az idén is megkapják. Az állami finanszírozásból 45 milliárdot szociálpolitikai kedvezményekre, 20 milliárdot költségtérítésre, további 3 milliárd forintot pedig városi tömegközlekedésre fordítanak.
Horváth László úgy vélekedett, a városi tömegközlekedésre jutó 35 milliárd forintból a városok közösségi közlekedését lebonyolító ’Volán-társaság többet érdemelne”, ugyanis a támogatás döntő részét, mintegy 32 milliárd forintot a BKV használ fel. Az alelnök szerint a Volán-társaságnak további gondot jelent az idei évtől a 13 százalékos korkedvezmény-biztosítási járulék finanszírozása is, ami a cégcsoportnak 3-3,5 milliárdos teher. Horváth László a bértárgyalásokkal kapcsolatban azt mondta; a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége kész folytatni a tárgyalásokat, ha bérkompenzációként a mostani 2,2 százalék helyett az OÉT ajánlásának felső határa, 5-6 százaléka volna az irány.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.