27 milliárd forintot költöttek internetes reklámra

Az online reklámköltés nettó 27,2 milliárd forintot tett ki 2010-ben, ez az összeg a teljes reklámtorta 15,9 százalékát teszi ki - közölte Novák Péter, az IAB Hungary elnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

  • MTI MTI
27 milliárd forintot költöttek internetes reklámra

Az egy évvel korábbinál 16 százalékkal többet költöttek Magyarországon online reklámokra a hirdetők, így ez az összeg 2010-ben 27,2 milliárd forintot tett ki - közölte az IAB Hungary elnöke. Ezen belül 14,8 milliárdot tettek ki a weboldalakon megjelenő (pl. banner) reklámok, 7,48 milliárdot a keresőkön megjelenő reklámok és 500 milliót a mobilreklámok. A keresőkön megjelenő hirdetésekre költött pénz 44 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A 27,2 milliárdos online reklámköltés a teljes hazai reklámköltés 15,9 százalékát teszi ki. Novák Péter kifejtette, a piac tovább bővül, és nagyon sok olyan szereplő van, amelyiknek senki nem látja a költéseit. Az idei évre az IAB Hungary-nek nincs előrejelzése. 

A cégek reklámköltésére vonatkozó felmérést ahol lehet, ott önbevallás alapján végzik, míg más estekben a főbb piaci szereplők véleményére, becslésére hagyatkoznak. Az adatsor nem auditált, de a készítői szerint alapos és hiteles. A kutatáshoz és az adatok feldolgozásához a PricewaterhouseCoopers Kft. stratégiai partnerként nyújtott segítséget. Az IAB Hungary terve az, hogy a piacot a későbbiekben negyedévente méri fel, s a lehetőségek szerint bővíti a kutatásban szereplő piaci szereplők számát. Az IAB Hungary az IAB Europe tagjaként egyebek mellett az online piac méretét és változást méri. 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.