szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az online reklámköltés nettó 27,2 milliárd forintot tett ki 2010-ben, ez az összeg a teljes reklámtorta 15,9 százalékát teszi ki - közölte Novák Péter, az IAB Hungary elnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Az egy évvel korábbinál 16 százalékkal többet költöttek Magyarországon online reklámokra a hirdetők, így ez az összeg 2010-ben 27,2 milliárd forintot tett ki - közölte az IAB Hungary elnöke. Ezen belül 14,8 milliárdot tettek ki a weboldalakon megjelenő (pl. banner) reklámok, 7,48 milliárdot a keresőkön megjelenő reklámok és 500 milliót a mobilreklámok. A keresőkön megjelenő hirdetésekre költött pénz 44 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A 27,2 milliárdos online reklámköltés a teljes hazai reklámköltés 15,9 százalékát teszi ki. Novák Péter kifejtette, a piac tovább bővül, és nagyon sok olyan szereplő van, amelyiknek senki nem látja a költéseit. Az idei évre az IAB Hungary-nek nincs előrejelzése. 

A cégek reklámköltésére vonatkozó felmérést ahol lehet, ott önbevallás alapján végzik, míg más estekben a főbb piaci szereplők véleményére, becslésére hagyatkoznak. Az adatsor nem auditált, de a készítői szerint alapos és hiteles. A kutatáshoz és az adatok feldolgozásához a PricewaterhouseCoopers Kft. stratégiai partnerként nyújtott segítséget. Az IAB Hungary terve az, hogy a piacot a későbbiekben negyedévente méri fel, s a lehetőségek szerint bővíti a kutatásban szereplő piaci szereplők számát. Az IAB Hungary az IAB Europe tagjaként egyebek mellett az online piac méretét és változást méri. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!