Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
A Magyarországon közel 200 üzlettel rendelkező Rossmann tavaly 13 százalékkal 4,6 milliárd euróra növelte árbevételét, adózás után pedig 100 millió eurós nyereséget könyvelt el.
A harmadik legnagyobb német drogéria hálózat cégvezetője, Dirk Rossmann a 2010-es eredményeket ismertetve kedden elmondta: az idén az a cél, hogy az árbevétel 5 milliárd euró fölé emelkedjen, ezáltal a forgalom szerinti összesítésben a jelenlegi harmadikról a második helyre lépjenek előre a drogéria láncok között. 2011-ben a cég 150 millió eurós befektetéssel 230 új üzlet megnyitását tervezi, ebből 120 Németországban épül majd.
Németországban a Rossmann 3,4 milliárd euró forgalmat bonyolított le tavaly - ez több mint tíz százalékos növekedést jelent -, a külföldi (magyarországi, albán, cseh, lengyel, török) üzletek árbevétele 1,12 milliárd eurót tett ki.
A Rossmann hat országban mintegy 2 400 üzlettel rendelkezik és 30 000 munkavállalót foglalkoztat.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A 30 százalékos vámfenyegetés megfelezéséért cserébe az unió vállalta, hogy 750 milliárd dollárért vesz energiát az USA-tól, és 600 milliárd dollárnyi új befektetést hajt végre az Egyesült Államokban.
Békés Márton némileg árnyalva Orbán Viktorék narratíváját a Tisza elnökéről.