Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Tiltakozó levelet ír az Európai Bizottság illetékes tagjainak az uniós források hazai átcsoportosítása miatt az Európai Parlament (EP) közlekedési bizottságának elnöke. Ezt az EP-képviselő jelentette be a képviselő-testület szakbizottságának tegnapi ülésén - írja a Világgazdaság.
Brian Simpson a levélben azt kifogásolja, hogy Magyarország azt tervezi, 55 milliárd forintot vonna el a vasútfejlesztésre elkülönített keretből energetikai projektekre a 2013-ig tartó hétéves uniós költségvetési időszakban - írja a VG. Az átcsoportosítást az Európai Bizottságnak is jóvá kell hagynia, Brian Simpson a lap szerint emiatt küldi a tiltakozó levelet a brüsszeli testület két illetékes tagjának, Siim Kallas közlekedési, illetve Johannes Hahn regionális ügyekért felelős biztosnak.
A vasútfejlesztési projektek védelmezőjének számító Brian Simpson korábban egy hasonló lengyel ügyben is az Európai Bizottsághoz fordult. Akkor az ellen tiltakozott, hogy Varsó 1,2 milliárd eurós uniós forrást kívánt a vasútfejlesztéstől autópályák építésére átcsoportosítani. A lengyel tervvel az Európai Bizottság sem ért egyet, így egyeztetések folynak Brüsszel és Varsó között.
A magyar kérelemmel kapcsolatban a múlt héten a VG megkeresésére a regionális ügyekért felelős EU-biztos szóvivője azt mondta: üdvözlik, hogy a magyar kormány növelni kívánja az energiahatékonyság javítására, a megújuló energiaforrások felhasználására vonatkozó forrásokat. Marie-Pierre Jouglain elmondta: az utóbbi területek fejlesztését a fenntartható közlekedési módok elősegítéséhez hasonlóan prioritásnak tekinti a bizottság.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.