Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Míg korábban évente mintegy 36 millió liter E85-ös bioüzemanyag fogyott, addig idén jó, ha ennek a mennyiségnek a 30-40 százaléka - mondta a Népszava csütörtöki számában Héjj Demeter, a Magyar Bioetanol Szövetség elnöke.
Már tavaly ősszel drámaian visszaesett az etanol iránti igény, amikor a kormány literenként 40 forinttal emelte az E85-ös üzemanyag jövedéki adóját. Január elején pedig további 30 forintos jövedékiadó-növelés történt, így összességében egy év alatt 70 forinttal nőtt a bioetanol jövedéki adója, ami literenként 90 forint pluszkiadást jelent a vásárlóknak.
A Népszava cikke szerint az adóemelések miatt ma már egyliternyi E85-ös ára – töltőállomástól függően – 320-350 forint körül van. A benzin literjéért átlagban 425 forintot kell fizetni. Vagyis hiányzik az a 30 százalék körüli árkülönbség, amely versenyképessé tenné a bioüzemanyagot. A kukoricából, illetve más növényekből előállított etanolból ugyanis az alacsonyabb energiatartalma miatt 20-25 százalékkal többet fogyasztanak az autók, mint benzinből.
A járművek etanolra történő átállítása 40-50 ezer forint kiadással jár. Ezeket a tételeket számításba véve pedig már nem éri meg a környezetbarát hajtóanyaggal közlekedni. Korábban egy tankoláson 3-4 ezer forintot tudtak megtakarítani az autósok.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.