Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
2020-ig csaknem megduplázná tavalyi rekordforgalmát a német vasút, a Deutsche Bahn. 2020-ra évi 70 milliárd eurós forgalom elérését tervezik. Tavaly 37,9 milliárd eurós rekordforgalmat ért el a társaság, profitja 25,9 százalékkal 1,3 milliárd euróra nőtt, és 1,6 százalékkal több utast szállított 2010-hez képest.
A forgalomnövekedés egy része a 2010-ben vásárolt brit Arriva utazási cég integrációjából származott, amely 2,1 milliárd euróval járult hozzá a bevételekhez.
A Deutsche Bahn nettó pénzügyi terhei tavaly 350 millió euróval 16,6 milliárd euróra csökkentek, és 500 millió euró értékben először fizetett osztalékot a német államnak. Idén 525 millió eurós osztalékfizetést terveznek.
A Deutsche Bahn több mint 4 ezer fővel növelte tavaly alkalmazotti létszámát, és a vezetés 2012-re is bizakodó. Az idei évtől évente 5000-7000 új alkalmazottat akarnak kiképezni, illetve munkába állítani.
A cég a német vasúti reform, 1994 óta körülbelül 150 ezer állást szüntetett meg, ezért is tartják kiemelkedően fontosnak az elkezdődött létszámbővülési folyamatot. A vasúti vezetőség az utánpótlás szempontjából is elengedhetetlennek tartja a munkahelyteremtést, mert azzal számol, hogy a következő 15 évben körülbelül 80 ezer alkalmazottja megy majd nyugdíjba.
A német vasútnál dolgozók átlagéletkora most 46 év, de az alkalmazottak 42 százaléka 50 év feletti.
A külföldi leánycégeknél dolgozókkal együtt a DB most nagyjából 290 ezer embert alkalmaz.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.