Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Tarthatatlannak ítéli az MSZP az új diákhitelrendszert.
Hiller István korábbi oktatási miniszter ezt kedden azután mondta újságíróknak, hogy az fn24.hu hírportál arról számolt be: egy birtokába jutott, Németh Lászlóné fejlesztési miniszter által jegyzett kormányzati előterjesztés szerint jövőre 62, 2014-ben 141 milliárd forinttal terheli meg a költségvetést az új diákhitelrendszer bevezetése. Eszerint 2020-ra a Diákhitel 2. csaknem 800 milliárd forintos államadósság-növelő terhet jelentene.
Az MSZP-s politikus Hoffmann Rózsa oktatási államtitkártól vár választ arra, létezik-e az említett tanulmány, tisztában volt-e az abban foglaltakkal az új diákhitel-konstrukció ismertetésekor, és ha igen, miért nem beszélt erről. Rákérdezett arra is, az állami finanszírozású felsőoktatási helyek csökkentésekor a kormánynak célja volt-e, hogy minél több fiatal vegye fel az új, állami kamattámogatású diákhitelt.
Hiller István hozzátette: az MSZP már korábban elhamarkodottnak, felelőtlennek és veszélyesnek ítélte az új diákhitelrendszert, amely 2 százalékos kamatra adna pénzt a hallgatóknak, és amely így - a 2 százalékos és a piaci kamatok közötti különbség miatt - néhány év múlva többe kerül majd, mint amennyit az állam most a felsőoktatás egészére költ. Arra is kitért, hogy Hoffmann Rózsa válasza után az MSZP ismerteti saját javaslatait a diákhitelről és a felsőoktatás finanszírozásáról.
Az FN24 birtokába jutott háttérszámítás szerint a Diákhitel 2. lenullázza a Széll Kálmán Terv megszorításait. A fejlesztési miniszter által jegyzett titkos dokumentum szerint a tandíj ellenében létrehozott konstrukció néhány év múlva megduplázhatja az éves hiányt. A Németh Lászlóné által jegyzett még január közepén a kormány elé került dokumentum háttérszámításai pontosan „beárazták” annak költségeit.
E szerint már 2012-ben 15, rá egy évre 62, 2014-re 141 milliárd forinttal terheli meg a büdzsét a rendszer bevezetése, és annak kifutásával az összeg továbbra is meredeken emelkedik. 2020-ra már 798, 2021-re 899 milliárd forint államadósság-növelő tételt jelent a diákhitel.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.