szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy pénteken közzétett hirdetés szerint az Új Széchenyi-terv 1400 milliárdjának köszönhető az, hogy elkészült az 51-es és az M5-ös között a budapesti M0-s körgyűrű egy új szakasza. Nem készült el, ráadásul még az Új Széchenyi-terv előtti időszakban döntöttek a finanszírozásáról és az illusztrációként használt fotó sem jó - írja az Index.

A Metropol pénteki számában egész oldalas hirdetésben tette közzé a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, hogy megépült a fővárost elkerülő M0-s autópálya egy új szakasza. Legalábbis ez következik abból az Új Széchenyi-tervet bemutató hirdetésből, amely szerint „az Új Széchenyi Terv keretében idén összesen több mint 1400 milliárd forinttal támogatjuk a magyarországi fejlesztéseket [...] Így épülhetett meg többek között az M0-s autóút 51. sz. főút – M5-ös autópálya közötti szakasza”.

Az Index szerint azonban az új út még nem készült el, bár el kellett volna készülnie lassan már másfél éve. A kivitelezésre kiírt közbeszerzés eredményét még 2009-ben hirdették ki, és bár volt egy többkörös csata annak eredményéről, végül az eredetileg győztesnek mondott, a Betonút tulajdonosának birtokában lévő Euroaszfalt vezette, többek között a Vegyépszer két cége, a hídépítő Mahíd 2000 és a W-Mix alkotta konzorcium építkezhetett. Az eredeti átadási határidő 2010 vége volt - írja a lap.

Az állami sztrádaberuházó NIF Zrt. honlapján jelenleg az olvasható, hogy a kivitelezés zajlik, tervezett átadási határidőt már fel sem tüntetnek. Az Index úgy tudja: a nem hivatalos tervekben június végi műszaki átadás szerepel (szintén június végén várható az M0-s budai, Törökbálint és M6-os közötti új szakaszának forgalomba helyezése).

Miután 2009-ben indult a beruházás, az sem igaz, hogy az út az Új Széchenyi-terv idei milliárdjaiból épülne és a hirdetést illusztráló fotó sem jó.

Az NFÜ a lappal azt közölte, hogy az ügynökség nemcsak megvalósult, hanem folyamatban lévő beruházásokat is bemutat. Azonban az említett cikkben „valóban elírás történt, és sajnálatos, hogy az illusztráció az M0 autópálya-építkezés egy másik szakaszát mutatja be”. Az NFÜ azt ígérte, hogy a hibákat kijavítják. Az Index szerint ebben szerepe volt annak is, hogy most egy két hónapos kampányt indítottak, amely akkor ér véget, amikorra már készen lehet ez az út is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!