Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 204,88 pontos emelkedéssel, 17 224,63 ponton nyitott hétfőn, és a pénteki záró értékéhez képest 1,20 százalékkal erősödött.
Sőre Balázs, a Buda-Cash Brókerház üzletkötője a hétfői kereskedés nyitása előtt kedvezőnek nevezte a hétvégi spanyol megállapodást, amellyel a spanyol bankrendszerbe több pénz érkezik, kedvezőbb csatornákon, és nem a lakosságot terhelve. Mindez Sőre Balázs szerint optimizmussal tölti el a piacokat, de az kérdés, hogy ez kitart-e a héten.
Ugyancsak emelkedésre számít Balásy Zsolt, az MKB elemzője, aki ezt szintén a spanyol helyzet miatti optimizmussal indokolta. Ennek megfelelően egész Európában, így a BÉT-en is pluszban nyithatnak a tőzsdék.
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 29,65 pontos, 0,17 százalékos emelkedéssel, 17 019,75 ponton zárt pénteken. A részvénypiac forgalma 6 milliárd forint volt, a vezető részvények árfolyama vegyesen változott az előző napi záráshoz képest.
A Mol árfolyama 40 forinttal, 0,24 százalékkal 16 485 forintra csökkent, 1,9 milliárd forintos forgalomban. Az OTP részvények ára 6 forinttal, 0,18 százalékkal 3400 forintra esett, forgalmuk 2,4 milliárd forintot tett ki.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
A további drágulást viszont visszafogja a bőséges kínálat.
A társaság jól fial Lázárnak – és csak neki.
Érdemes árnyékba húzódni.