Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Együttműködési nyilatkozatot írt alá négy szervezet csütörtökön a Velencén zajló Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián annak érdekében, hogy a Budapestet délről elkerülő V0 vasúti körgyűrű mielőbb megvalósulhasson. A beruházás megvalósításáról a jövő év második felében születhet döntés, az építkezés akár már 2017-ben megkezdődhet.
A megállapodást a Közlekedéstudományi Egyesület, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés és a Levegő Munkacsoport képviselője írta alá.
Az aláírók egyetértettek abban, hogy a V0 megvalósítása stratégiai kérdés, a következő 20 év legjelentősebb vasútfejlesztési projektje megerősítheti Magyarország helyzetét a nemzetközi szállítmányozásban.
A V0 kapcsolatot biztosíthat a páneurópai korridorok részeit képző vasúti fővonalak között. Segítségével Magyarország nagyobb szerepet vállalhatna a IV. és V. nemzetközi közlekedési folyosókban, így csökkenne a forgalom elvándorlásának veszélye - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára.
Hozzátette, a beruházás megvalósításáról, ütemezéséről a készülő Nemzeti Közlekedési Stratégia és Országos Vasútfejlesztési Koncepció, a dokumentumokat megalapozó összközlekedési forgalmi modell, helyzetfelmérés, jövőkép és koncepcióváltozatok ismeretében születhet döntés a jövő év második felében.
Schváb Zoltán, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára szerint kiemelt fontosságú Magyarország számára mind a kelet-nyugati, mind az észak-déli irányú áruszállítás. Emlékeztetett arra, hogy "2010-ben hazánk nem volt rajta a nemzetközi vasúti szállítmányozási útvonalak térképén és a 25. órában voltunk, hogy soha többé ne is kerüljünk vissza".
Hozzátette, tárgyalásokat folytattak Kazahsztánban, Kínában, Azerbajdzsánban, Oroszországban és Ukrajnában, amelyek eredményeként áruszállító próbavonat érkezik a közeljövőben Kínából.
Szerinte a sikeres próbavonat magával hozhatja az észak-déli útvonalak fejlődését, mert azok biztosíthatják a kikötők gyors elérését a távol-keleti áruk számára, illetve lehetőséget teremthet a magyar kis- és középvállalkozóknak, akik áruikat ezen útvonalon eljuttathatják Oroszországba vagy a Távol-Keletre.
Fülöp Zsolt, a V0 megvalósíthatósági tanulmányának kidolgozását koordináló MLSZKSZ elnöke közölte, a tanulmány november 30-ig elkészül és határidőre benyújtják a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek. Hangsúlyozta, hogy amennyiben a szükséges kormányzati döntések időben megszületnek, valamint a forrás és a terület rendelkezésre áll, az építkezés akár már 2017-ben megkezdődhet.
A lehetséges nyomvonalról a közbeszerzési eljáráson nyertes Főmterv Kft. által vezetett V0 Magyarország Konzorcium készít tanulmányt 1,2 milliárd forintos keretösszegből. A megvalósítandó beruházás teljes értéke a kiválasztott nyomvonaltól függően 270 és 600 milliárd forint közé tehető.
A vasútvonalak hossza 190 és 280 kilométer között váltakozik, egyes tervek teljesen új építésű pályaszakaszokkal számolnak, míg más változatok a meglévő szakaszokat nagyobb mértékben használják fel a körgyűrű kiépítéséhez.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.