Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Négy, egyenként több tízmilliárd forint összértékű közlekedési beruházás támogatási szerződésének megkötését hagyta jóvá a kormány, és kiemelt projektté minősítette ezeket - az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlöny szerdai számában jelent meg.
A határozat a Közlekedési Operatív Program akciótervében a kiemelt projektek közé sorolta az M0 gyorsforgalmi út déli szektor rekonstrukciója kivitelezési munkáit az M6-os autópálya és az 51-es főút közötti szakaszán. A bruttó 27,6 milliárd forintból 100 százalékos uniós támogatással megvalósuló rekonstrukció tartalmazza a régi aszfaltos útpálya burkolatának – az M0–M6 csomópontban megépült betonos szakasz kivételével – betonburkolattá átépítését, teljes felújítását. A munkák részét képezi a szakaszra eső műtárgyak feltartó szerkezetének szükségszerinti erősítése, cseréje.
A kormány határozata jóváhagyta a Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1-es ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma – Békéscsaba vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése című pályázat támogatási szerződésének megkötését. A projekt a már folyamatban lévő 32 kilométeres vasúti pályaszakasz átépítéséhez kapcsolódó biztosítóberendezés kiépítését, valamint Békéscsaba állomás teljes körű átépítését tartalmazza, a beruházás értéke nettó 48,1 milliárd forint.
Megvalósulhat a Ferencváros „C” elágazás – Lőkösháza ETCS 2 (European Train Control System - Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) telepítés kivitelezése című, nettó 21,4 milliárd forintos nagyprojekt is, amely 225 kilométer hosszon a vasúti forgalom biztonságát garantáló úgynevezett vonatbefolyásolási berendezés telepítését foglalja magában.
Összesen 42,7 milliárd forint értékben valósulhat meg a budapesti villamos és trolibusz járműfejlesztés első üteme. A járműállomány beszerzését célzó projekt 37 új, alacsonypadlós villamos, valamint 24 új, energiahatékony, alacsonypadlós csuklós trolibusz beszerzését tartalmazza, továbbá három villamos kocsiszín - a Hungária, a Száva és a Budafok - fejlesztését, a karbantartási kapacitások megteremtését, illetve a peronok akadálymentesítését - olvasható a Magyar Közlönyben.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítésa a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.