szerző:
MTI

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler.

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány és a Stadler Rail Csoport hétfőn Budapesten. Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára úgy fogalmazott: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.    

Az államtitkár bejelentette, hogy a Stadler 3,5 milliárd forintos beruházással megduplázza szolnoki alumíniumgyártási kapacitását, amellyel 230 új munkahelyet teremt. 

Szijjártó Péter elmondta: a magyarországi járműgyártásban fontos szerepe van a vasúti járműgyártásnak, amely láthatóan bővülésnek indult. "Ennek zászlóshajója a Stadler cégcsoport" - tette hozzá. Fontos tényezőnek nevezte azt is, hogy a Magyarországon jelen lévő négy nagy autógyártó vállalat folyamatosan bővíti gyártókapacitásait és növelik beszállítói hálózatukat. Szólt arról is, hogy a kormány előtt célként lebeg a magyarországi buszgyártás újjáélesztése, amelynek része, hogy az állam visszavásárolta a Rábát.    

Megismételte, hogy a válság utáni erős pozíció megteremtéséhez Magyarországnak Európa termelési központjává kell válnia. Mint mondta, ehhez új munkahelyekre, szövetségesekre, új adórendszerre és az innováció és kutatás-fejlesztés támogatására van szükség, ami a kormány gazdaságpolitikájának középpontjában áll.    

A külügyi és külgazdasági államtitkár hangsúlyozta, hogy a járműipari beruházások sohasem önmagukban állnak, hiszen a beszállítók számára újabb és újabb lehetőségeket biztosítanak. Úgy fogalmazott: Magyarország legnagyobb növekedési potenciálja a kis- és közepes vállalatok nemzetközi megerősítésében rejlik, amelynek első lépése a hazai piacon való megerősítésük.    

A Stadler magyarországi tevékenységére utalva kiemelte, hogy sikeres a társaság, illetve a kormány és Szolnok városa közötti együttműködés. Pozitív szimbiózis, hogy a szolnoki oktatási rendszer a Stadler munkáltatói igényeihez igazodva alakul át - tette hozzá.    

Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója elmondta: a stratégiai megállapodás arról szól, hogy a vállalatnak és a kormánynak vannak közös céljai, és hogy erről eszmecserét folytatnak. Úgy vélte, ez "mindenképpen egy hiánypótló intézmény". A vállalatvezető beszédében a stratégiai megoldásokról úgy szólt: "van egyfajta polémia a sajtóban, illetve a szakma egy részében, hogy van-e értelme, illetve tartalma az ilyen megállapodásoknak". Kifejtette: vannak olyan vélemények, hogy ez kizárólag propaganda- vagy marketingfogás, Dunai Zoltán szerint ha így lenne, azzal semmiféle probléma nem lenne, "de nem ez a helyzet".    

Mint mondta, a megállapodások jól láthatóan láncba illeszkednek, a párbeszéd és együttműködés eszközei. Hozzátette ugyanakkor: sokat kell, hogy javuljon még Magyarországon a nemzetközi cégek elismerése, amiért "közösen sokat kell tennünk".    

Dunai Zoltán - egy múlt heti együttműködési megállapodás aláírásakor elhangzott mondatra utalva - elmondta: a Stadlernek is stratégiai céljai vannak Magyarországon, nem pedig taktikaiak. "Egy stratégia mentén tudatosan építkezünk, tudatosan szeretnénk növelni piaci részesedésünket, alkalmazotti létszámunkat, és a gyártásban egyre több, és egyre összetettebb munkafolyamatokat hozni Magyarországra".    

A svájci székhelyű Stadler Rail Csoport 2005 óta van jelen Magyarországon, és összesen 12,5 milliárd forintot fektetett be az országban. A vasúti járműveket gyártó társaság három magyarországi leányvállalatán keresztül jelenleg mintegy 400 főt foglalkoztat budapesti, pusztaszabolcsi és szolnoki telephelyein. A cég Magyarországon forgalomban lévő vasúti szerelvényeit pusztaszabolcsi telephelyén szervizeli.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Nagy változás jöhet az iPhone-oknál, és a Maceknél is, de ennek csak örülni lehet

Nagy változás jöhet az iPhone-oknál, és a Maceknél is, de ennek csak örülni lehet

Itt a Budapest Airport válasza Tarlós kemény bejelentésére

Itt a Budapest Airport válasza Tarlós kemény bejelentésére

Nagyobb biztonságot ígért a WhatsApp, de épp az ellenkezője történt

Nagyobb biztonságot ígért a WhatsApp, de épp az ellenkezője történt

Kitaszítanák a szexuális erőszakért elítélt papokat

Kitaszítanák a szexuális erőszakért elítélt papokat

30 kreditpontnyi jó hírrel szolgál a tanároknak a Telenor

30 kreditpontnyi jó hírrel szolgál a tanároknak a Telenor

Vészhelyzet a Jobbiknál, egyetlen iroda a párt vagyona

Vészhelyzet a Jobbiknál, egyetlen iroda a párt vagyona