szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már holnap megindulhat a roham az üzletekben, hogy a vásárlók visszacseréljék a nekik nem tetsző, nem megfelelő méretű vagy hibás termékeket - hangzott el az MR1 Kossuth Rádióban.

A fogyasztóknak más jogai vannak akkor, ha hibás vagy nem működik a visszacserélendő termék, mintha csak arról van szó, hogy nem jó a méret vagy nem tetszik az ajándék – mondta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője az MR1 Kossuth Rádióban.

Fülöp Zsuzsa hozzátette, a kereskedőnek kötelessége blokk ellenében kijavíttatni vagy kicserélni a hibás terméket. Ha viszont nincs a hibással megegyező árucikk, akkor a pénzt kell visszafizetni.

"Ilyenkor elő szokott fordulni, hogy a kereskedők felajánlják azt a lehetőséget a fogyasztónak, hogy vásárolja le az összeget az üzletben. Hogyha a fogyasztóknak ez egy elfogadható megoldás, akkor természetesen ennek nincs akadálya, viszont nem lehet rá kötelezni, ugyanis a jogszabály nem ismer ilyen garanciális igényt, hogy levásárlás" – fogalmazott a szóvivő.

Pinterest

Ha nem teszik az ajándék vagy nem jó a méret, akkor azonban nincs pénz-visszafizetési kötelezettség. Fülöp Zsuzsa arra is felhívta a figyelmet, hogy a kereskedő az eredeti doboz, vagy csomagolás nélkül is köteles az árut visszacserélni.

"Nem mondhatja [a kereskedő], hogy nem foglalkozom a panasszal, mert nincs meg a termék csomagolása. A másik, ami gyakran előfordul, hogy a fogyasztó visszaviszi az üzletbe, ahol vásárolta, és elküldik, hogy vigye a szakszervízhez. Ez sem lehet: tehát ha a fogyasztó úgy dönt, a vásárlás helyszínére megy vissza, akkor ott igenis kötelesek átvenni a terméket javításra vagy cserére" – tette hozzá a fogyasztóvédelmi hatóság munkatársa.

Fülöp Zsuzsa azt is közölte, a cseréhez természetesen kell a blokk, és az is célszerű, hogy a terméket abba az üzletbe vigyük, ahol megvettük.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!