Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Nem érkezett érvényes ajánlat a Volánbusz agglomerációs buszjáratok üzemeltetését célzó alvállalkozói tenderére - tudta meg a Népszabadság.
Egy kisebb vidéki buszos cég mellett a BKV adott be pályázatot a Volánbusz agglomerációs járatainak üzemeltetésére, tudta meg a Népszabadság, de egyiküknek sem sikerült maradéktalanul megfelelni a feltételeknek. A fővárosi önkormányzat közlekedési cége például nem tudta összeszedni a kért 50 darab buszvezetői önéletrajzot, a sofőrök ugyanis attól tartottak, hogy a listán szereplők automatikusan átkerülnek majd a volánbuszhoz.
MInt arról a hvg.hu már beszámolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tavaly decemberben döntött arról, hogy májustól átadja az agglomerációs járatok üzemeltetési jogát az állami tulajdonban lévő Volánbusz Zrt.-nek, amelynek se elég járműve, se elég embere nem volt a feladatra. A cég pályázatot hirdetett autóbuszbérlésre, -vásárlásra, illetve mindezek finanszírozását szolgáló 7,7 milliárd forintos bankhitelre, a tendereket azonban szakmai hibák miatt vissza kellett vonni. A Volánbusz hiába környékezte meg a BKV-t, hogy átmeneti megoldásként buszokat béreljen, a fővárosi cég nem állt kötélnek.
Ekkor új tendert hirdettek, de ezúttal nem buszokat, hanem szolgáltatást vásároltak volna a 2013. május 1. és 2014. január 31. közötti időszakra. A társaság már szinte bárkivel bármilyen járműre szerződött volna, csak időben álljanak forgalomba. A jelenleginél 35-40 százalékkal kisebb teljesítményre kértek ajánlatot.
A szakszervezeti vezetők szerint ekkora járműparkkal az érintett kilenc Budapest környékéi településen a jelenlegi 15 perc helyett óránként jártak volna a buszok. A tender végül a tender eredménytelenül zárult. A Volánbusz májustól - bár semmilyen feltétel nem adott - átveszi az agglomerációs buszjáratokat, s rögtön vissza is adja üzemeltetésre a BKV-nak - írja a Népszabadság.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.