Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Nem érkezett érvényes ajánlat a Volánbusz agglomerációs buszjáratok üzemeltetését célzó alvállalkozói tenderére - tudta meg a Népszabadság.
Egy kisebb vidéki buszos cég mellett a BKV adott be pályázatot a Volánbusz agglomerációs járatainak üzemeltetésére, tudta meg a Népszabadság, de egyiküknek sem sikerült maradéktalanul megfelelni a feltételeknek. A fővárosi önkormányzat közlekedési cége például nem tudta összeszedni a kért 50 darab buszvezetői önéletrajzot, a sofőrök ugyanis attól tartottak, hogy a listán szereplők automatikusan átkerülnek majd a volánbuszhoz.
MInt arról a hvg.hu már beszámolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tavaly decemberben döntött arról, hogy májustól átadja az agglomerációs járatok üzemeltetési jogát az állami tulajdonban lévő Volánbusz Zrt.-nek, amelynek se elég járműve, se elég embere nem volt a feladatra. A cég pályázatot hirdetett autóbuszbérlésre, -vásárlásra, illetve mindezek finanszírozását szolgáló 7,7 milliárd forintos bankhitelre, a tendereket azonban szakmai hibák miatt vissza kellett vonni. A Volánbusz hiába környékezte meg a BKV-t, hogy átmeneti megoldásként buszokat béreljen, a fővárosi cég nem állt kötélnek.
Ekkor új tendert hirdettek, de ezúttal nem buszokat, hanem szolgáltatást vásároltak volna a 2013. május 1. és 2014. január 31. közötti időszakra. A társaság már szinte bárkivel bármilyen járműre szerződött volna, csak időben álljanak forgalomba. A jelenleginél 35-40 százalékkal kisebb teljesítményre kértek ajánlatot.
A szakszervezeti vezetők szerint ekkora járműparkkal az érintett kilenc Budapest környékéi településen a jelenlegi 15 perc helyett óránként jártak volna a buszok. A tender végül a tender eredménytelenül zárult. A Volánbusz májustól - bár semmilyen feltétel nem adott - átveszi az agglomerációs buszjáratokat, s rögtön vissza is adja üzemeltetésre a BKV-nak - írja a Népszabadság.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.