Versengő szolgáltatókat szeretnénk, mi energiabunkók

Magas az energiatudatlanság Magyarországon: a fogyasztók alig harmada vizsgálja meg minden esetben energiaszámláit, több mint ötöde viszont soha. A Bell Research reprezentatív közvélemény-kutatást készített az energiainfo.hu megbízásából, amiből most közölték az első részleteket.

  • hvg.hu hvg.hu
Versengő szolgáltatókat szeretnénk, mi energiabunkók

A megkérdezettek mindössze negyede tudott arra válaszolni, mennyi az áram, illetve földgáz fogyasztása, és kisebbségben voltak azok, akik tisztában vannak áram és földgázfogyasztásuk költségeivel. Világosan látható, hogy a politikai szempontok alapján mesterségesen alacsonyan tartott árak miatt az energiának a háztartási fogyasztók egy jelen-tős többsége számára nincs értéke, ez az energiahatékonyság javításának egyik legfőbb akadálya is - mondta Drucker György, az enerigainfo  vezető elemzője.

A közműszolgáltatók esetében a piaci versenyt a megkérdezettek 46 százaléka hasznosnak tartja, és minden ötödik válaszoló tartja károsnak. Utóbbiak közt a felmérés szerint a legnagyobb arányban a Jobbik szavazói találhatók, az arány náluk 34 százalék. A fideszes szavazók közt azonban 43 százalék ezzel együtt is úgy gondolja, hogy a piaci verseny hasznos.

Az energiapiacok megnyitását és az erősebb piaci versenyt a megkérdezettek kétharmada támogatja, szerintük az a jó, ha több szolgáltató versenyezik a piacon, és közülük választhat a fogyasztó. A felmérés kitért az energiaszolgáltatókkal kapcsolatos elégedettséi mutató felmérésére is; a válaszadók háromnegyede semmilyen problémát nem észlelt az egyes vezetékes szolgáltatókkal kapcsolatban. Akiknek volt azok közül az összes megkérdezett tizede a vezetékes internetszolgáltatót nevezte meg. Ehhez képest áramszolgáltatóval minden huszadik, gázszolgáltatóval minden száz válaszolóból négy érzékelt problémát.

Drucker az energetikai portálon jelezte: hamarosan a teljes kutatási jelentés elérhetővé válik.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?