Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az év második negyedévében 14 százalékkal bővült Magyarországon a műszaki tartós fogyasztási cikkek értékesítése az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte a GfK Hungária csütörtökön az MTI-vel.
A piackutató intézet közlése szerint a növekedést nagyrészt a kétszámjegyű, 15,5 százalékos emelkedést generáló szórakoztató elektronikai cikkek piaca adta, ugyanakkor 11,2 százalékkal nőttek a telekommunikációs piac, és 5,3 százalékkal a fotópiac eladásai.
A GfK kiemelte, hogy a digitális átállás lendületet adott a szórakoztató elektronikai termékek értékesítésének: a növekedés leginkább a piacot meghatározó síkpaneles televíziók, valamint a digitális beltéri egységek iránti kereslet fellendülésének köszönhető. A hagyományos termékcsoportokban, úgymint videokamerák, hifi- és házimozi rendszerek, asztali és hordozható DVD lejátszók, felvevők, MP3/MP4 lejátszók, további csökkenést könyveltek el. Kisebb meglepetésre az autóhifi fejegységek és hordozható navigációs berendezések mérsékelten ugyan, de növekedni tudtak az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A felmérés szerint a telekommunikációs cikkek piacának újabb lendületet hozott az okostelefonok terjedése, a legkeresettebb elektronikai eszköznek számító mobiltelefonok piaca az év második negyedében a korábbi trendeket követve meghatározó mértékben tudott bővülni: a készülékek összforgalma 11 százalékkal nőtt 2012 második negyedévéhez képest. A növekedést elsősorban az egyre népszerűbb okostelefonok térnyerése okozta, miközben a hagyományos (feature) telefonok iránti kereslet visszaesett a tavalyi évhez képest. A hagyományos telefonok gyengébb piaci teljesítményét az átlagárak jelentős csökkenése sem tudta ellensúlyozni. Az okostelefonok iránti egyre nagyobb érdeklődést pedig az is jól jelzi, hogy az árak kismértékű emelkedése mellett is nőtt irántuk a kereslet - áll a GfK közleményében.
A GfK szerint a fotópiac kategóriáit tekintve a digitális tükörreflexes készülékek (D-SLR) forgalmának növekedése volt kiemelkedő. Emellett a kompakt, cserélhető objektíves (MILC) gépek mutattak még jelentős növekedést, jóllehet egyelőre piacuk még jóval kisebb, mint a társkategóriáké, de jövőjük ígéretes lehet. Mindkét piac erősödésének hátterében az értékesítési átlagárak jelentős csökkenése játszott nagy szerepet. A hagyományos fix lencsés kompaktok forgalma minimálisan erősödött, miközben a kereslet fokozatos eltolódása volt megfigyelhető az úgynevezett ultrazoom (10-szeres optikai zoom átfogás és afelett) kategóriában, ez összességében a piacon mért átlagárat növelte.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.