Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Megérkezett Budapestre az utolsó automata Alstom-metrószerelvény is, ezzel megkezdődhet a tizenötödik szerelvény tesztelése a vonalszakaszon, így az ősszel az összes jármű megkaphatja az üzemeltetési bizonyítványt.
Megérkezett Budapestre az Alstom cég által a 4-es metró vonalára gyártott utolsó automata Metropolis szerelvény – közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság kedden az MTI-vel. Ezzel megkezdődhet a tizenötödik szerelvény tesztelése a vonalszakaszon, így az ősszel az összes jármű megkaphatja az üzemeltetési bizonyítványt.
A gyártó még 2012 novemberében mutatta be a magyar hatóságoknak a prototípus járművet, tavaly december elején pedig megkezdték a budapesti teszteket is. A rövidzárlatpróbát, a vonatszakadást, a szétkapcsolást és a gyors feszültségugrást ellenőrző próbákat, a zajmérést, az akadályérzékelést, a kisiklás-érzékelést és a tartampróbát követően az Alstom a vállalt határidőre, az idén februárban megszerezte a jármű végleges típusengedélyét, a járművek tesztelése és vizsgáztatása február óta folyamatosan zajlik.
Az Alstom tizenöt, automata üzemmódra is képes szerelvényt szállított Budapestre. A Metropolis járművek négy kocsiból állnak majd és a 2-es metró vonalán közlekedőkhöz hasonlóan teljesen egyterűek. Forgalomba állításuk után egy-másfél évig vonatkísérő személyzettel szállítanak majd utasokat a metrók, de azok vezérlését, irányítását az automata rendszer végzi.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.