Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A legtöbb – tízből jellemzően nyolc -–háztartás által vásárolt zöldségek listáját a paprika, paradicsom, hagyma, répa és burgonya vezeti. Uborka és káposzta tízből hét háztartás kosarába kerül. Szegény gomba mellett hiába kampányoltak, csak minden második háztartás vesz belőle.
Közel minden harmadik vásárlói kosárba kerül friss zöldség vagy gyümölcs, friss áru vásárlásakor pedig fontos a fogyasztóknak, hogy magyar eredetű terméket vásároljanak – derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből, amelynek eredményeit kedden hozták nyilvánosságra.
A GfK Hungária adatai szerint a zöldség és a gyümölcs a legnépszerűbb élelmiszerkategóriák közé tartozik Magyarországon: az őszi és téli időszakban felértékelődő zöldségek vásárlásának havi eloszlása egyenletesebb, gyümölcsre legtöbbet júliusban és augusztusban költenek a fogyasztók.
A GfK Hungária zöldség- és gyümölcsfogyasztást folyamatosan mérő panelének adatai szerint az utóbbi időben egyre zárul az "olló" a két terménycsoport népszerűsége között, aminek különös jelentősége lehet az őszi-téli időszakban, amikor is a hangsúly inkább a zöldségeké.
A teljes kategória részesedése a napi fogyasztási cikk költésekből mintegy 10 százalékra tehető.
Arra a kérdésre, hogy mennyire fontos a termék magyar eredete egy ötös skálán ( 1 – egyáltalán nem fontos, 5 – nagyon fontos), gyümölcsök esetében a válaszok átlaga 3,4, zöldségek esetében pedig 3,6 lett. A termék hazai eredetére hasonlóan odafigyelnek a vásárlók a friss tőkehús, tojás és húskészítmény kategóriák esetében.
A legtöbb – tízből jellemzően nyolc – háztartás által vásárolt zöldségek listáját a paprika, paradicsom, hagyma, répa és burgonya vezeti. Uborka és káposzta tízből hét háztartás kosarába kerül, az októberben külön kiskereskedelmi kampánnyal népszerűsített gombát viszont csak minden második háztartás vásárolja.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.