Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az Amerikai Egyesült Államokban megugrott az online eladás a csütörtöki hálaadást követő, a karácsonyi ajándékvásárlási szezon kezdetét jelentő "fekete pénteken". Az amerikaiak mintegy 3 milliárd dollár értékben vásároltak csütörtökön és pénteken az interneten, melyek negyedét tablettel és okostelefonnal végezték el.
Az Adobe szoftvergyártó szerint a csütörtöki online eladások 1,06 milliárd dollárt, a péntekiek 1,93 milliárd dollárt tettek ki az Egyesült Államokban. Az első adat 18 százalékos, a második 39 százalékos növekedést mutat az előző évhez képest. Az Adobe kétezer online bolt között megoszló 400 millió látogató adatait összesítette.
Az IBM technológia cég hasonló növekedést mért az általuk figyelt 800 online kereskedő esetében. 2012-höz képest 19,7 százalékkal nőttek az online eladások hálaadás napján és 19 százalékkal a "fekete pénteken". Egy átlagos vásárlás összege 135,27 dollár volt, 2,2 százalékkal magasabb, mint tavaly.
Amerikában több évtizedes hagyománya van, hogy a november utolsó csütörtökére eső hálaadást követő pénteken a kereskedők árengedményekkel csábítják üzleteikbe a vásárlókat. Az elmúlt években divat lett a korábban csütörtök éjfélre időzített nyitást akár hat-hét órával is előre hozni, ezért most már az online kereskedési adatokat is csütörtöktől kezdve mérik.
Az Adobe adatai szerint a vásárlások 15,6 százaléka táblagépről, 8,6 százaléka okostelefonokról történt. Az IBM hasonlóan azt találta, hogy mobil eszközöket - összesítve - a vásárlások 21,8 százalékánál használtak, ebből 14,4 százalék volt táblagép és 7,2 százalék okostelefon. Az IBM szerint a táblagép-tulajdonosok átlagosan 132,75 dollárt költöttek, az okostelefonnal vásárlók 115,63 dollárt. Azt is sikerült mérni, hogy az Apple által gyártott iPhone és iPad tulajdonosok 127,92 dollárért vásároltak, míg a Google Android rendszerét futtató mobileszközök használói 115,63 dollárért.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
A pár egy podcastben reagált a pletykára, mondván, most legalább egy helyen vannak, mert ha nem, mindenki azonnal a válásukról kérdez.