Ilyen bankkártyát még nem látott

Kártyatársaságok és bankok újfajta bankkártyák bevezetésével próbálkoznak, hogy magukhoz csalogassák a módosabb ügyfeleket. A titánium, palládium, illetve rozsdamentes acélkártyák előállítása ugyanakkor igen borsos, csakúgy mint az éves díjuk, mert az szintén több száz dollárt kóstál. Az Egyesült Államokban 10 millióra tehető már az ilyen típusú kártyák száma.

  • hvg.hu hvg.hu
Ilyen bankkártyát még nem látott

Exkluzív bankkártyákkal igyekeznek a bankok és kártyatársaságok magukhoz édesgetni a módosabb ügyfeleket, ennek érdekében pedig új típusú kártyákkal rukkolnak elő – írja a MarketWatch. A rozsdamentes acélből, titániumból, netalán palládiumból készült kártyák előállítási költsége akár 300 dollárra is rúghat, szemben a plasztikkártyák 15-50 centes költségével.

A plasztiktól eltérő kártyák használata nem új keletű, a bővülés ugyanakkor figyelemreméltó: míg 2005-ben csak 15 ezer ilyen kártya volt az Egyesült Államokban, addig ma már 10 millió ilyen kártya volt használatban. Steve Monross, a CPI Card Group vezérigazgatója szerint több kártyatípus gyártója, forgalmazója is arra törekszik, hogy rendkívül exkluzívnak látszódjanak (van, amelyiknek például honlapja sincs). Az American Express Centurion kártya egyszeri költsége például 7500 dollár, és további 2500 dolláros éves díja van. Jason Steele, a Credit.com hitlekártya-szakértője szerint az American Express egy ilyen ügyfélért bármit megtesz, külön pluszszolgáltatásokat biztosít az ügyfél számára. Az American Express egyik szóvivője nem kívánta kommentálni, hogy mik ezek a pluszok, ám a havi 250 ezer dolláros minimumköltést mítosznak nevezte.

A kártya bizonyos körökben státuszszimbólumnak számít: ha egy luxusüzletben fizetnek vele, és azt egy másik vásárló vagy az eladó is látja, akkor tudják, hogy milyen vagyonos ügyfélről van szó. Legalábbis sokáig ez így volt, ám egy ilyen kártyát használó szerint ma már egy Lamborghini vagy egy drága óra sokkal többet nyom a latban.

Az exkluzív kártyákat mindezek ellenére sokan amiatt is kedvelik, hogy külön bónuszpontokat írnak jóvá számlájukon, amelyeket később bizonyos szolgáltatóknál be lehet váltani. Mások szerint a fémkártyák csak mások elkápráztatására jók, igazi hasznuk nem igazán van, akinek komoly vagyona van, az a kártya nélkül is különböző pluszszolgáltatásokban részesül.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.