Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Biztonságosabb sztrádakapcsolatokat ígért a fejlesztési minisztérium államtitkára hétfőn, Érden. A módosításra szükség van, de csak 2015 végi időponttal szerepel a tervekben.
A jövő év végéig átépítik az M7 autópálya Érd, Iparos úti csomópont le- és felhajtó ágait, Törökbálintnál pedig két új összekötő ág épül az M0-M7 autópályák csomópontjában, körforgalommal csatlakozva a 8103 jelű úthoz – jelentette be Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár hétfőn, Érden.
A kapacitáshiányos Iparos úti csomópont fejlesztése segíti a Budapest és Székesfehérvár felől Érdre érkező fogalom lebonyolódását, célja a sztráda lehajtóján csúcsidőszakokban jellemző balesetveszélyes torlódások megszüntetése. A csomóponti ágak végén az Iparos úti kapcsolatnál az eddig kötelező elsőbbségadás táblát változó ütemű jelzőlámpás forgalomirányítás váltja fel. Az Iparos úton több forgalomtechnikai beavatkozás (jelzőlámpás csomópont, körforgalmi csomópont) valósul meg. A forgalomterelő szigeteket több helyen átépítik, az autópálya lehajtó ágának csatlakozásánál autóbusz-megállóhelyet jelölnek ki.
Az elmúlt években hétköznap reggelenként Törökbálinton jelentősen megnövekedett az átmenő forgalom. A járművek jelentős része Budapestre tart, a településen keresztül hajt fel az M1-es autópályára, az M1-M7 közös szakaszára. A 8103-as jelű út Kerekdomb megkerülésével biztosít kapcsolatot az M1 és Budapest felé, becsatlakozva a 8102-es útba. Az átmenő forgalom azonban többnyire a lakóutcákat használja, a város számára ezért elsődleges fontosságú a zavaró forgalmi terhelések konfliktustűrőbb térségekbe terelése.
Az M0-M7 autópálya-csomópont és a 8103. jelű út közötti új Budapest irányú kapcsolatok létesítése forgalomlebonyolódási és forgalombiztonsági szempontból megfelelő megoldás. A más országokban már elterjedt kialakítás Magyarországon először jelenik meg. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: az Új Széchenyi Terv forrásaiból megvalósuló beruházások kivitelezési közbeszerzéseit akár már tavasszal kiírhatják. A munkálatok még idén elindulhatnak, befejezésük legkorábban 2015 végén várható.
Völner Pál emlékeztetett arra, hogy a közútkezelő összesen 180 km hosszban 27,1 milliárd forint tervezett összköltséggel végezhet el felújításokat a gyorsforgalmi úthálózaton. A beavatkozások mások mellett az M1 és M7 autópályát is érintik több, leromlott burkolatállapotú szakaszon, jellemzően az egyik pályaoldalon. A munkálatok a támogatási szerződés aláírása és a fennmaradt tervezési feladatok elvégzése után várhatóan idén ősszel kezdődhetnek meg. Az államtitkát hozzátette, hogy az 1,2 milliárd forintos keretösszegű zajvédelmi programban Érd Fundoklia-völgynél 237 méteren megépül a hiányzó falszakasz, a Törökbálint M0-M7 csomópontnál 350 méteren új, átlátszó fal létesül szintén 2015 végéig.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.