szerző:
MTI

Megtévesztette a fogyasztókat egy egyéni vállalkozó, amikor a "Sweet Dream alvásrendszer" nevű termékét az egészségre gyakorolt valótlan hatásokkal népszerűsítette - ezt állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), ezért összesen 25 millió forintra megbírságolta.

A GVH hétfői tájékoztatása szerint a vállalkozás 2010. április 1. és 2013. december 6. között a "Sweet Dream alvásrendszer" elnevezésű terméket honlapjain, plakátokon, termékismertető füzetekben és különböző rendezvényeken számos kedvező, egészségre ható állítással népszerűsítette.

Egyebek mellett azt állította, hogy a paplan által visszavert távoli infravörös sugárzás serkenti az enzim-aktivitást, elősegíti a vízmolekulák tapadását és átszivárgását a sejtmembránon, intenzívebbé teszi a véráramlást a kapillárisok mikro-keringési rendszerének kitágítása révén, az infravörös sugárzás révén eltávolítja a méreganyagokat, segíti a duzzanatok és gyulladások csökkentését a nyirokáramlás javításával, valamint csökkenti a fájdalmakat a periférikus idegekre és a szövetekben lévő szabad idegvégződésekre való közvetlen ráhatással.

A versenyhivatal eljárásában azt vizsgálta, hogy a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások megfelelnek-e a valóságnak. A vizsgálat során ehhez olyan bizonyítékot kell bemutatni, amely minden kétséget kizáróan igazolja a hirdetésben szereplő állítások valódiságát.

A közlemény szerint a GVH megállapította, hogy a benyújtott bizonyítékok nem alkalmasak a tájékoztatásokban szereplő egészségügyi hatások alátámasztására, mert azok a biokerámia és a távoli infravörös sugarak gyógyászati felhasználási lehetőségeiről, és nem a termékre vonatkozó konkrét kutatási eredményekről szólnak.

A vállalkozás az állítások igazolására fogyasztói tapasztalatokat is bemutatott, azonban a GVH gyakorlata alapján nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől, szakmai felhasználóktól származó vélemények.

A versenyhivatal ezért azt állapította meg, hogy a vállalkozás a termék népszerűsítése során fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot folytatott, ezért szabta ki a 25 millió forintos bírságot. Ha Lajos László egyéni vállalkozó ezt nem fizetné meg, a versenyhivatal kötelezte az azonos vállalkozáscsoportba tartozó Lajos Trade Kft.-t az összeg megfizetésére.

A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy az elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez eljutottak, illetve azt, hogy a vállalkozás korábban megismerhette a versenyhivatal egészségügyi hatásokra vonatkozó állítások kapcsán kialakult gyakorlatát - áll a közleményben.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Az ukrán elnökválasztás eddigi talán legbizarrabb incidense ez volt

Az ukrán elnökválasztás eddigi talán legbizarrabb incidense ez volt

Eladó az egyik legszebb régi hazai Mercedes, amit részben egy magyar tervezett

Eladó az egyik legszebb régi hazai Mercedes, amit részben egy magyar tervezett

Elnökválasztás Ukrajnában és Észak-Macedóniában

Elnökválasztás Ukrajnában és Észak-Macedóniában

A berlini utcákon nagy csata dúl az éjszaka királya címért

A berlini utcákon nagy csata dúl az éjszaka királya címért

Hiába finom, ha még nagyon drága: mikor kerül műsonka a húsvéti asztalra?

Hiába finom, ha még nagyon drága: mikor kerül műsonka a húsvéti asztalra?

A félelem legyőzésére hívott fel a pápa

A félelem legyőzésére hívott fel a pápa