Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Bár a kormány szeretne más cégeket is helyzetbe hozni a fejlesztéseknél, a Közgép a szakmai tapasztalata miatt továbbra is megkerülhetetlen – írja a Népszabadság, amely szerint az M0-s hárosi Duna-hídjának közbeszerzését is azért halaszthatták el, hogy ne a Közgép kapja meg a munkát.
Az építési piac szereplői tudni vélik, hogy a Simicska Lajos tulajdonában lévő Közgép Zrt. kiesett a pikszisből, utódjaként pedig a közelmúltban feltűnő gyorsasággal tulajdonost váltó Market Építő Zrt.-t emlegetik – írja a Népszabadság.
A Market Építő Zrt. 51 százalékos tulajdonrészét a Videoton-tulajdonos Garancsi István frissen alapított, sporttevékenységgel foglalkozó cége, a Garhartt Invest 2014 Zrt. vette meg szeptemberben a Wallishoz köthető Wing Zrt.-től, miután a cég több állami beruházáson is nyert, többek között a Fradi-stadion építését is ez a cég intézte, de a Nemzeti Közszolgálati Egyetem sportcsarnokára kiírt tenderen is nyertek.
Az összesítések szerint 15 milliárd forintos vagyonnal rendelkező Garancsi a Népszabadsággal a cégvásárlásról azt közölte: gazdasági ügyekben nem nyilatkozik, a lap szerint viszont egyes híresztelések szerint Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója állhat a Market Építő megvásárlása mögött, bár a HVG júliusban azt írta, hogy Orbán Viktor új, feltörekvő nagytőkéseket próbál helyzetbe hozni a túlzottan a fejére nőtt Simicska Lajossal szemben, és a lap szerint az egyik ilyen feltörekvő "nemzeti tőkés" a vele jó kapcsolatban álló Garancsi István, a Videoton sportklub tulajdonosa.
A Népszabadság azt írja, szakmai háttere és infrastruktúrája miatt a Közgép Zrt. viszont egyelőre megkerülhetetlen, bizonyos építési munkálatokat szinte csak ez a cég lenne képes elvégezni, az M0-s autóút déli szektorában teljes szerkezetcserére váró hárosi Duna-hídra kiírt közbeszerzést pedig egyes pletykák szerint az NFM nem is pénzhiány miatt vonta vissza, hanem azért, mert a projekt megvalósítására csak a Közgép lett volna képes. Ebben az esetben viszont lehet, hogy még éveket kell majd várni arra, hogy egy olyan cég is megjelenjen a piacon, amely képes a híd felújítására.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Nemcsak a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, hanem a 4iG Nyrt-nél lefolytatott belső vizsgálat is azt állapította meg, hogy nem történt szabálytalanság a Microsoft-licencek 2013-2015-ös kormányzati beszerzésénél – tudta meg a HVG. Az OLAF vizsgálata nyomán már milliárdokat fizetett vissza Magyarország az Európai Uniónak.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Oroszország sorra veszti el szövetségeseit.
2029-től csak nonprofit cég végezheti a visszaváltási díjas rendszerek üzemeltetését. De van egy kiskapu.
Ismét nyomon lehet követni, hogy mennyit késnek a vonatok.
A csádi stratup- és fintechguruként ismert Adam Medellának nagy tervei lehettek Magyarországon.
A protokollfénykép készítését megelőzte némi egyeztetés.