Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Bár a kormány szeretne más cégeket is helyzetbe hozni a fejlesztéseknél, a Közgép a szakmai tapasztalata miatt továbbra is megkerülhetetlen – írja a Népszabadság, amely szerint az M0-s hárosi Duna-hídjának közbeszerzését is azért halaszthatták el, hogy ne a Közgép kapja meg a munkát.
Az építési piac szereplői tudni vélik, hogy a Simicska Lajos tulajdonában lévő Közgép Zrt. kiesett a pikszisből, utódjaként pedig a közelmúltban feltűnő gyorsasággal tulajdonost váltó Market Építő Zrt.-t emlegetik – írja a Népszabadság.
A Market Építő Zrt. 51 százalékos tulajdonrészét a Videoton-tulajdonos Garancsi István frissen alapított, sporttevékenységgel foglalkozó cége, a Garhartt Invest 2014 Zrt. vette meg szeptemberben a Wallishoz köthető Wing Zrt.-től, miután a cég több állami beruházáson is nyert, többek között a Fradi-stadion építését is ez a cég intézte, de a Nemzeti Közszolgálati Egyetem sportcsarnokára kiírt tenderen is nyertek.
Az összesítések szerint 15 milliárd forintos vagyonnal rendelkező Garancsi a Népszabadsággal a cégvásárlásról azt közölte: gazdasági ügyekben nem nyilatkozik, a lap szerint viszont egyes híresztelések szerint Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója állhat a Market Építő megvásárlása mögött, bár a HVG júliusban azt írta, hogy Orbán Viktor új, feltörekvő nagytőkéseket próbál helyzetbe hozni a túlzottan a fejére nőtt Simicska Lajossal szemben, és a lap szerint az egyik ilyen feltörekvő "nemzeti tőkés" a vele jó kapcsolatban álló Garancsi István, a Videoton sportklub tulajdonosa.
A Népszabadság azt írja, szakmai háttere és infrastruktúrája miatt a Közgép Zrt. viszont egyelőre megkerülhetetlen, bizonyos építési munkálatokat szinte csak ez a cég lenne képes elvégezni, az M0-s autóút déli szektorában teljes szerkezetcserére váró hárosi Duna-hídra kiírt közbeszerzést pedig egyes pletykák szerint az NFM nem is pénzhiány miatt vonta vissza, hanem azért, mert a projekt megvalósítására csak a Közgép lett volna képes. Ebben az esetben viszont lehet, hogy még éveket kell majd várni arra, hogy egy olyan cég is megjelenjen a piacon, amely képes a híd felújítására.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.