szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A média- és reklámpiac újabb szegmensét készül gyökeresen felforgatni a kabinet, ismét a saját politikai és gazdasági hátországa érdekeit tartva szem előtt – írja az e heti HVG.

HVG

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter és Rogán Antal egymás elleni csatája is felsejlik a legújabb médiapiaci háború hátterében. A küzdelem a HVG információi szerint arról szól, ki lesz a jövőbeni irányítója a Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak, amely a napokban minden idők legnagyobb, 25 milliárd forint összértékű kommunikációs közbeszerzési pályázatát írta ki a kormányzati szervek, állami cégek reklámjainak elhelyezésére, arculatuk formálására. Az intézmény fölött ma még az Orbán jobbkezének tartott Lázár bábáskodik, ez azonban változhat, ha a Fidesz-frakciót vezető Rogánból ősszel a miniszterelnök kabinetfőnöke lesz.

A formálódó új kormányközeli médiabirodalom megerősítését szolgálná a hirdetések elhelyezésében, a reklámfelületek megválasztásában ma kulcsszerepet játszó médiaügynökségek bónuszainak tervezett eltörlése is. Ezáltal tovább erősödhet az a tendencia, hogy az állami cégek, intézmények hirdetéseinek elhelyezésekor az olyan piaci szempontokat, mint a célközönség hatékonyabb elérése, felülírják a politikai megfontolások.

Részletek a csütörtökön megjelenő HVG-ben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!