Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A jelenség nem általános, főleg Észak-Görögországban tapasztalható. Lehet levával fizetni a boltokban, éttermekben és hotelekben is.
A görög vállalkozások, például az éttermek, hotelek, de a boltok is már örömmel elfogadják a bolgár levát – olvasható a Financial Times pénteki számában. Ez egyelőre nem általános jelenség, az Észak-Görögországba járó bolgárok tapasztaltak ilyeneket néhány helyen.
Ha a legrosszabb forgatókönyv valósul meg, vagyis a görög kormánynak nem sikerül megállapodnia a nemzetközi hitelezőkkel az újabb mentőcsomagról, akkor vasárnap az EU állam- és kormányfői kiutasíthatják a görögöket az euróövezetből. Ez azzal járna, hogy jövő héttől Görögországnak meg kellene tennie az előkészületeket egy új valuta, például a drachma bevezetésére.
Ebben a helyzetben ésszerű hozzáállás, ha a görög boltokban és a turizmusban elfogadják a bolgár levát és a török lírát. Főleg, ha hozzávesszük a történethez, hogy a görög bankok múlt hétfő óta zárva tartanak és 60 eurós pénzkivételi korlátot vezettek be az ATM-ekre. A Financial Timesnak egy görög boltlánc tulajdonosa azt mondta, a boltjaiban elfogadják a levát, hiszen stabil valuta és az elfogadása teljesen legális. Az üzletember szerint a Grexit káoszt okozna, ezért azon gondolkodik, hogy elhagyja a görög piacot.
A turizmus egyébként nagyon megsínylette az elmúlt hetekben elmérgesedett krízist: a last-minute foglalások 30-40 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbi szinthez képest.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.