szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb bizonyíték került elő, arról, hogy a Volkswagen kibocsátási manipulációjáról évek óta tudott a német kormány. Eközben a használt dízel Volkswagenek ára zuhanásnak indult Amerikában, különösen az internetes értékesítés nehéz. A Ford pedig dögkeselyűként vetette rá magát a csalódott volkswagenesekre.

Feltehetőleg évek óta tudott a Volkswagen manipulációjáról a német kormány, és erről most újabb bizonyíték került elő – írta a Portfolio.

A német kormány és az Európai Bizottság is tudhatott arról, hogy az autógyártó szoftverekkel manipulálja károsanyag-kibocsátási értékeit. Ez abból a levélből derül ki, amelyet a német közlekedési minisztérium írt július végén a Zöldek kérdésére válaszolva. A minisztérium azt írta, hogy egyetértenek az Európai Bizottsággal: a károsanyag-kibocsátás manipulálására szolgáló berendezések alkalmazását egyelőre nem lehet megakadályozni a gyakorlatban.

©

Tehát nemcsak a német kormány, hanem az európai végrehajtó testület is tudott arról már nyáron, hogy létezik a manipulációt elősegítő technika.

Az újabb bizonyítékot a német kormány sárosságára a Die Welt ásta elő: mint kiderült, egy környezetvédelmi szervezet (Deutsche Umwelthilfe) az elmúlt években többször megkeresték a német közlekedési tárcát azzal a kérdéssel, vajon miért lehetséges, hogy a valóságban az autók kibocsátási értékei jóval meghaladják a próbapados értékeket. Többször is egyeztettek ezügyben a minisztériummal, amelynek az volt az álláspontja, hogy nem tud a zöld szervezet által gyanított manipulatív szoftverek létezéséről. A találkozóról jegyzőkönyv is készült, amiből kiderül, hogy a VW Passat nitrogén-oxid-kibocsátása volt a zöldek által konkrétan felhozott példa.

A Közlekedési Minisztérium továbbra is tartja magát ahhoz a hivatalos állásponthoz, hogy nem tudtak a manipulációról.

Jóval nehezebb eladni a használt VW-ket

Szeptember közepe óta 13 százalékkal, vagyis közel 1700 dollárral csökkent az USA-ban a használt dízel Volkswagenek ára. Az online aukciókon eladott VW-dízelek száma 27 százalékkal esett vissza – derült ki a Kelley Blue Book adataiból, amelyeket a Portfolio ismertetett. Eközben a használt benzines Volkswagenek ára csupán 2 százalékkal csökkent.

A Ford és a Fiat is megcélozta a csalódott VW-tulajdonosokat: kedvezményt adnak azoknak, akik lecserélnék régi Volkswagenjüket. Csakhogy míg a Fiat kizárólag Olaszországra hirdette meg akcióját, a Ford Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában is dögkeselyűként repült rá a botrány kárvallottjaira, 750-1750 eurós kedvezményt kínálva nekik.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!