Újabb pofont kapott a nagy magyar autóipari beszállító

A Honda, a Toyota és a Nissan után a Ford is bejelentette, hogy a jövőbeni modelljeiben már nem használja a Takata légzsákfelfújó pirotechnikai eszközeit.

  • MTI MTI
Újabb pofont kapott a nagy magyar autóipari beszállító

Az Egyesült Államokban eddig már 12 autógyár 19,2 millió járművét kellett visszahívni 23,4 millió vezető- és utasoldali légzsák javítására. A Ford összesen 1,5 millió Mustang, Ford GT és Ranger pick-up modellt hívott vissza az inflátorok cseréjére.

Kelli Felker, a Ford szóvivője azt nem közölte, hogy a Ford más modelljei is Takata légzsákfelfújóval vannak-e felszerelve, azt viszont elmondta, hogy minden olyan modellt visszahívtak, amit a Takata által problémásnak jelzett inflátorokkal szereltek fel.

A Takata ammónium-nitrát alapú gázfejlesztő vegyületet használ a légzsákfelfújó berendezéseiben. Az erősen nedvszívó ammónium-nitrát robbanási karakterisztikái idővel változnak és a vegyületet tartalmazó patron szétfeszítésével sérüléseket okozhat. A Takata ezért az elkövetkező években fokozatosan kivezeti az ammónium-nitrát alkalmazását és guanidin-nitrát használatára tér át.

A Takata ebben a hónapban tette közzé első féléves mérlegbeszámolóját, ami a visszahívási költségek miatt 5,6 milliárd jen (45,8 millió dollár) veszteséget mutatott. Éves nyereség-előrejelzését pedig 75 százalékkal csökkentette.

A cég az egyik legnagyobb olyan autóipari beszállító, amely Magyarországon is termel.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mi lesz a cégemmel utánam?

Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.